Viser søkeresultater 1 til 10 av 126
Threaded View
-
23-09-09, 20:17 #8
Sv: Mitt lave stoffskifte har 10 års jubilerium i år
Dessverre tror jeg det vil ta lang tid før denne kunnskapen når legestanden.
Min første lege var av den unge og skråsikre sorten som ville medisinere meg ut fra TSH ( 1 -1,5) og min vekt. Han likte ikke kritiske spørsmål. Så jeg skiftet.
Min andre lege var ikke opptatt av TSH, men mente at det ikke var stoffskiftet som var årsaken til søvnløshet, angst og kribling i hele kroppen. For det lå jo innenfor normalen med min medisinering. Jeg kunne derimot komme igjen hvis jeg ble deprimert. Jeg følte meg som det berømte håret i suppa. Så jeg skiftet igjen. Heldigvis.
Nå håper jeg disse to legene ikke er representativ for hele legestanden, men dessverre tror jeg at det er mange som er undermedisinert.
Nei, dette er ingen enkel sykdom. Men jeg tenker at nå får jeg i det minste medisiner for sykdommen. Har gått i ti år med masse symptomer og en følelse av at det feiler meg noe.
Sånn sett er det greit å få en diagnose, og trøsten er at dette er en sykdom som det finnes medisiner for. Jeg kjenner flere som har lavt stoffskifte og som fungerer helt utmerket. Målet mitt er å bli en av dem.
Og jeg vet at det finnes en dose som får meg til å føle meg helt fantastisk. Jeg hadde den i en uke i vår -etter en periode med feilmedisinering - så hva den ligger på har jeg ingen anelse om. Men den skal jeg finne igjen.
Skulle gjerne hatt et badekar. I stedet får jeg gjøre nakkeøvelsen jeg har fått)
Lignende tråder
-
Maikas dagbok
Av maika i forumet DagbokerSvar: 17Siste melding: 09-03-12, 14:12 -
Orca's dagbok
Av Orca i forumet DagbokerSvar: 10Siste melding: 17-03-11, 20:37 -
Vimselitens dagbok
Av Vimseliten i forumet DagbokerSvar: 8Siste melding: 06-02-09, 01:29 -
Depresjon eller er det stoffskifte mitt?
Av Qa i forumet DepresjonSvar: 2Siste melding: 23-10-07, 21:14 -
Lave verdier av vit. D og stoffskifte problemer
Av Shanita i forumet D-vitaminSvar: 0Siste melding: 16-10-07, 06:39

Svar med sitat
Bokmerker