Hei Berit! Ja det er stein tøft å måtte innse at livet kanskje ikke blir som det var før sykdommen. Og det er lett å hoppe på tanken med mere medisiner. Jeg er nå overmedisinert, det er bare helt jævelig.....kroppen har rast rundt på høygir, jeg har hjertebank og følelseslivet mitt har vært åpen som en låvedør....tankespinn som har hold meg våken om natten, og det er jo ikke rosa/søte/positive tanker som kommer om natten.Har gått ned fra 225 mg til 150 mg pr dag. Synes dette var mye,men får håpe det går bra.

Jeg jobber mye med meg selv, går i terapi pga dårlig selvbilde, tilbakevendene deprisjon mm.... jobber veldig med å leve her og nå! Ikke lett for en som er ekspert i å planlegge og analysere! Og gi f...i hva folk tenker og tror. Det er mest sansynelig at de ikke tenkes så mye på meg, alle er opptatt med sitt og alle har noe.

Leste et intervju med Espen Olafsen, som har skrevet bok om det å miste ektefellen og en datter 2.juledag i bølgene i Thailand. Han har skrevet en bok, og den har nådd menge. Han selv tror grunnen til det er; Den utfordrer folk til å leve livet slik det er og ikke slik man skulle ønske det var. Dette grep meg virkelig, og det er noe jeg skal prøve å leve etter. Jeg har bestemt meg for å innvistere i gode opplevelser, bruke det lille overskuddet jeg har til familien min og på meg selv. Få positive opplevelser inn i livet. kanskje til og med få noen nye bekjente. Ikke tenke på hva kollegaer og andre tenker om at jeg ikke klatrer på stigen, eller at jeg ikke tar etterutdanning. Det kan jeg evt gjøre senere. Som jeg skrev i forrige innlegg, det betyr ikke at jeg skal gjøre en dårlig jobb eller sløve. For meg er dette det vanskeligste, det å ha en sykdom som er usynelig og som hemmer meg, og samtidig stå imot det enorme prsset som er i samfunnet.