Viser søkeresultater 1 til 10 av 50
Hybrid View
-
12-07-07, 00:26 #1
Depresjon og lavt stoffskifte
Jeg ser at det er mange tråder om depresjon her, og lurer på sammenhengen. Er depresjon en bivirkning av medisinene, et symptom på sykdommen, en konsekvens av sykdommen eller en vanlig tilleggslidelse?!?
Jeg har selv vært sykemeldt for depresjon i lange tider nå, og fått medisiner uten at det har hjulpet noe. For en tid tilbake fikk jeg mast meg til å ta stoffskifteprøver, og de viste altså at jeg burde begynne med medisiner.
Nå lurer jeg på om alt egentlig henger sammen med stoffskiftet og ikke er en depresjon i det hele tatt (i så fall er det jo ikke så rart om medisinene ikke virker), eller om det er begge deler.
Er det noen av dere kloke og erfarne menneskene som kan si noe her?Levaxin siden juni 2007. Legen og jeg er litt uenige om jeg har hypotyreose,
selv om jeg har nesten 30 av disse symptomene.
-
08-08-07, 16:22 #2
Legebesøk i går
I går var jeg hos legen. Glemte helt at jeg skulle spørre om å få alle tallene fra de prøvene jeg har hatt. Men etter ganske intens masing og diskusjon, så gikk legen med på å prøve å øke dosen med Levaxin. Gikk rett fra 25 til 75 microgram.
Hadde med ei lang liste med blodprøver som Anne Ma (tror jeg det var) har anbefalt å få tatt, men det mente legen var helt unødvendig, så det fikk jeg ikke. Det var masse antistoffer og diverse.
Først ville han øke dosen med antidepressiva, men jeg fikk altså mast meg til å heller øke Levaxin. Han har ikke helt tro på diagnosen, skjønner dere. Synes talla mine er for fine (hadde TSH 2,4 og T4 13,9). Jeg sa at siden jeg gikk på Levaxin så burde vel talla vært enda finere, ikke bare så vidt innenfor normalen?!? Og så poengterte jeg at det jo var en sammenheng mellom vitiligo og hypotyreose. I tillegg spurte jeg helt tilfeldig om noen klumper jeg har fått i huden, og da sa han at en kunne få hudforandringer også med hypo. Så da gav han endelig etter.
Nå håper jeg bare at det virkelig er hypo. Tenk hvis det ikke er det? Hva gjør jeg da? Jeg har jo nesten alle symptomene, mangler vel bare tørt hår omtrent...Levaxin siden juni 2007. Legen og jeg er litt uenige om jeg har hypotyreose,
-
08-08-07, 22:43 #3
Håper at det virker for deg med økning av dosen.
Godt at du ikke gikk med på antidepressiva. Dersom du er deprimert fordi du har hypotyrose ( et av symptomene) så blir det ikke bedre med antidepressiva det er ikke bra for oss med hypotyrose.
Dårlig gjort av legen og ikke ta prøvene AnneMa foreslo , det skader jo ikke det. :evil:
-
08-08-07, 22:52 #4
Hvorfor kan de nekte å ta disse prøvene - er de ikke standard ved stoffskifte-utredning?
Men hvis de kan nekte, så kan de vel i alle fall ikke nekte å henvise en til en endokrinolog? Og der kan man så igjen spørre om å få tatt disse prøvene...? Og går denne ikke med på det, hva er i så fall begrunnelsen?"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
09-08-07, 14:36 #5
Re: Legebesøk i går
Hei diab!
Opprinnelig skrevet av -diab-
Det er mange beretninger her i forumet om folks dårlige erfaringer med å øke dosen på kort tid! Dosen bør økes "pent og pyntelig" over tid. Dr. Egil Haug anbefaler 25mcg pr. dag i økning: http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/PA_L ... _ID=520952
Lykke til!
-
09-08-07, 16:33 #6
Er det 25 du har gått på da ?
Men de prøvesvara der hadde jeg nok ikke gått for mer enn det joni foreslår. Det kan være å gå fra asken til ilden for å si det slik.
Jeg ville økt med 25 hver måned til jeg fikk problemer - så en tilbake.
Stoffskiftedosering er kunsten å finne den dosen som er like under den du maximalt tåler.
For å finne denne må man bare gå sakte fram ........
åvære jævlig tolmodig .......
Men for å finne ut om du virkelig har kjertelproblemer må man bare ta antistoffprøvene !!!• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
12-07-07, 00:33 #7
Jeg er litt i tvil om jeg faktisk har hypothyreose
Jeg er 32 år, gift og mor til to skjønne små, gutt på 5 år og jente på snart 2.
For fem uker siden fikk jeg svar på at den ene av prøvene mine var utenfor normalområdet, slik at jeg kunne begynne på Levaxin. Har tatt to prøver tidligere de siste to årene, men de var begge så vidt innenfor normalen. Legen var veldig i tvil, men siden jeg har følt meg så ekstremt slapp, så bestemte han seg for å la meg prøve.
Så jeg er litt i tvil om jeg faktisk har hypothyreose, men håper faktisk det, slik at jeg kan få hjelp til å få tilbake kreftene og energien, eller iallfall ha en grunn til at jeg er så trøtt, sliten, kald, deprimert...Levaxin siden juni 2007. Legen og jeg er litt uenige om jeg har hypotyreose,
-
12-07-07, 01:03 #8
Velkommen -diab-

Ta med denne listen til legen din og be han ta disse prøvene. Da er hverken du eller han i tvil om diagnosen lenger
S-THS
S-Thyroxin fritt
S-Thyroxin
Thrijodthyronin
S-Thyroxinbindende globulin
S-Thyroglobulin
S-Thyroglobulin antistoff
S-Thyr.perox-antistoff
S-THS receptor-antistoff
Når du har fått svar på denne thyreoideautredningen så har du nok en riktig diagnose
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
12-07-07, 08:24 #9
Velkommen inn hit Daib! Her vil du nok få god hjelp til å finne ut av om det er hypo du sliter med
-
07-08-07, 20:45 #10
Lignende tråder
-
Symptomer Hypothyreose
Av gjest i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 15Siste melding: 02-08-09, 02:36 -
Hypothyreose. Lege utilgjengelig, litt doseringshjelp, takk
Av Nettverk i forumet Lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 22-01-09, 16:10 -
Har jeg hypothyreose?
Av snowbird i forumet Lavt stoffskifteSvar: 14Siste melding: 01-12-06, 00:52 -
Ingen tvil lenger: diagnose hypotyreose.
Av Anne Ma i forumet Lavt stoffskifteSvar: 20Siste melding: 02-07-06, 12:54

Svar med sitat
Bokmerker