Viser søkeresultater 1 til 10 av 52
Tråd: Anti-TPO rundt 1300
Threaded View
-
17-09-09, 21:46 #15
Sv: Anti-TPO rundt 1300
Takker igjen for at dere deler råd og erfaringer med meg
Veldig fint å få luftet en del tanker, og samtidig få oppmuntrende tilbakemeldinger =)
Har tidligere lest en del om binyretretthet. Fra et skolemedisinsk synspunkt er jo dette et ikke-tema, så fremst det ikke dreier seg om en total svikt (addison sykdom), som du sier Rufus. Dermed er det jo også vanskelig å få en orntlig utredning av binyrene. Noen som vet hvor man får testet seg for autoantistoffer mot binyrene (anti-21-hydroksylase)? Har en hel del autoimmune sykdommer i nær familie, så det kan i hvert fall være greit å utelukke det.
Uvitenhet blandt leger når det gjelder hypothyreose dreier seg vel kanskje like mye om feilinformasjon som uvitenheten i seg selv. Kom for eksempel over denne artikkelen i tidsskrift for den norske legeforening http://www.tidsskriftet.no/?seks_id=518320. Her handler det jo lite om å se pasienten og symptomene, men heller å gå slavisk etter hva blodprøvene viser. Skummelt, når det kan føre til at syke mennesker ikke får den behandlingen de behøver. Det merkelige er at så og si ALLE menneskene jeg har møtt som er under behandling for hypothyreose har en sykehistorie som tilsier at de var syke lenge før stoffskifteproblemene ble oppdaget. Når skal norske leger begynne å se sammenhengen
Jeg har i allefall bestemt meg for å ikke godta noen ME-diagnose. Får se hva de nye blodprøvene sier. Blir jeg ikke noe klokere etter besøket hos nevrologen krever jeg henvisning til endokrinolog. Enda et spørsmål til dere som har litt (eller mye) erfaring: Vil blodprøvene variere mye etter dagsform, eller holder de seg forholdsvis stabilt fra dag til dag
Lignende tråder
-
Min Anti -tpo....
Av Tiffen i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 6Siste melding: 18-02-12, 12:13 -
tanker rundt å lese andres erfaringer
Av Gerd i forumet Høyt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 23-05-07, 18:42 -
sååå mange rundt min alder her!!:=)
Av isa1 i forumet PresentasjonerSvar: 1Siste melding: 17-02-07, 11:53 -
Anti-TPO
Av Anne Ma i forumet Nyttige linkerSvar: 1Siste melding: 10-06-06, 23:02

Svar med sitat

Bokmerker