Viser søkeresultater 1 til 10 av 52
Tråd: Anti-TPO rundt 1300
Threaded View
-
11-09-09, 00:28 #4
Sv: Forhøyet anti-TPO
Kjære deg,
utrolig trist å høre at legen din er så uvitende...
Jeg slet også med samme som deg (link) (går ikke i detalj, men jeg var totalt utslitt og ble bare enda mere sliten hvis jeg gjorde noe fysisk), og fikk påvist Anti TPO. Legen min ga meg diagnosen Autoimmun thyreoditt, men sa det ikke var noe å gjøre med tilstanden før TSH og T4 viste utslag.
På bakgrunn av alle symptomene mine fikk jeg henne til å forstå at jeg ikke kunne gå og vente på at prøvene skulle fortelle henne at jeg var syk. Det måtte da være kroppen min som bestemte om jeg var syk eller ikke? Joda, jeg fikk starte på Levaxin, 25ug pr dag. Det gikk faktisk bare 6 dager, så stusset jeg over at jeg orket å gå i butikken etter jobb...det hadde jeg ikke klart på månedsvis. Etter 6 uker økte jeg dosen til 50, og etter 6 mnd til 75. Nå, etter et år tar jeg 100. Gradvis har kroppen min normalisert seg, og jeg har rett og slett fått et nytt liv. Jeg trodde faktisk at jeg kom til å bli ufør av plagene mine, så det å oppleve gradvis forbedring på denne måten er helt fantastisk.
Jeg har en kollega som var gjennom det samme. Hun har nå brukt Levaxin på bakgrunn av Anti TPO i ca 5 mnd, og hun er også et nytt menneske.
Har snakket med legen min i ettertid, og hun sier hun har 4-5 pasienter med lignende symptomer og prøvefunn som meg. Alle har høy Anti TPO og symptomer og er blitt bedre av Levaxin.
Legen til kollegaen min ville heller ikke behandle med Levaxin, men hun ba tynt om å få prøve, og han gjorde det som et forsøk.
Min konklusjon er at legene neglisjerer totalt pasientene sine når de sier at "du har alle symptomer på lavt stoffskifte og betennelse i skjoldbruksskjertelen, men du får ingen medisin før TSH og T4 er utenfor referanseområdet" Jeg tror rett og slett mange liv er ødelagt for de som ikke klarer å være sin egen lege og forlange seriøs behandling..
Mitt råd er: be om Levaxin!Sist endret av Admin; 11-09-09 kl 08:26 Begrunnelse: Link tilføjet
Lignende tråder
-
Min Anti -tpo....
Av Tiffen i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 6Siste melding: 18-02-12, 12:13 -
tanker rundt å lese andres erfaringer
Av Gerd i forumet Høyt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 23-05-07, 18:42 -
sååå mange rundt min alder her!!:=)
Av isa1 i forumet PresentasjonerSvar: 1Siste melding: 17-02-07, 11:53 -
Anti-TPO
Av Anne Ma i forumet Nyttige linkerSvar: 1Siste melding: 10-06-06, 23:02

Svar med sitat

Bokmerker