Viser søkeresultater 1 til 10 av 41
Hybrid View
-
30-08-09, 19:42 #1
Sv: Endokrinolog truer med afvisning
Det er jo forferdelig å lese dette !
Vedkommende "lege" bør jo få en alvorlig smekk !
Det er noen lignende spørsmål som har gnaget meg lenge :
Skal behandlere kunne drive rekruttering til NTF ?
Spørsmålet kommer inn i mine tanker fordi en jeg kjenner fikk et "godt råd" om å melde seg inn.
Er det etisk forsvarlig ?
Jeg var selv i en svært vanskelig situasjon i dioagnosetiden, med en svært sårbar og sikkert lettpåvirkelig psyke. Det er vel noe som hører med til flere sykdommer.
Er det da forsvarlig at behandleren forslår i melde seg inn i en interesseorganisasjon ?
Kommer det an på organisasjonen, eller ?
Vil man ikke gjerne ta en slik beslutning under andre omstendigheter ?
Med alle fakta på bordet ? For mange forhold skal vurderes. Det holder ikke med de roserøde overskriftene på førstesiden. Man bør ha tid og anledning til å gå i dybden å finne ut hva de egentlig gjør....
Integritet er vel kun et ord, men når du skal vurdere hva noen sier, er det lurt å vite litt om denne.
Nå leser dere noe jeg skriver, så hvem er jeg ? Har jeg særinteresser (økonomiske, politiske, religiøse, annen trosfixering) ?
Det er jo greitt for dere som leser dette, og som skal vurdere hva jeg skriver, at jeg ikke har noen av delene.
Men er det likegreitt å spørre legen ?
Hvordan kan det ha seg at legen gjerne rekrutterer medlemmer til en pasientorganisasjon ?
Har vedkommende interesse av at det er mange medlemmer i organisasjonen, eller er det bare nøytral informasjon ? Eller er det for å slippe å sitte å forklare.........
Og :
Jeg var engang utsatt for en jeg trodde var kun lege. Og jeg mente jo at legen min var min helse-advokat, om han så skulle opptre på fandens vegne. ( og det er han jo pet nødt til
)
Det var i ungdommen og jeg var fortsatt ganske så autoritets-tro. Jeg har alltid trodd på det gode i mennesket og har også verdsatt fagkunnskap høyt, men ikke tenkt på at man kan komme i konflikt med egne ønsker, ja egen helse !
Denne var forsker også - og i ettertid ser jeg jo at denne var mer opptatt av sitt forskningsprogram enn å hjelpe meg som pasient.
Skal ikke jeg få passende informasjon, og nok informasjon til at jeg forstår hva jeg er med på, og slik at min avgjørelse blir best mulig - for meg ?
Jeg mener dette som grunnlag for et debattinnlegg som belyser et problem.
Slikt bør jo ha rot i virkeligheten om det skal være en nyttig debatt. Derfor er det viktig å delta.
Så, om flere har vært utsatt for noe liknende, og da mener jeg ikke bare at man misliker ett eller annet med legen, så burde flere få høre om det.
Lære av disses erfaring hva man bør gjøre. Finne ut av hvordan det bør være.
Men, for å verne om din egen interesse bør du unngå lett gjenkjennbare opplysninger som kan avsløre hvem du er, altså gjenkjennbare situasjoner, utsagn o.l.
OG :
Det har kommet meg for øre noe som kan tyde på at "noen" som tidligere skrev mye her på forumet, sendte PM til alle nye medlemmer på Sonjas, om hvor fint det var å være medlem i NTF. Altså drev sin egen vervekampanje på PM.
Det mener jeg er en sånn "bak ryggen greie" som jeg iallfall ikke kan stå inne for.
Det kan være lett å tenke smartness, men kjære medmennesker, tenk også litt etikk når du skriver.
Så mener jeg jo å se at de aller fleste har helt annet i tankene med å skrive her.
Dessverre er det nok også slik at de som har det aller verst, hverken er her - eller i NTF.......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Kan en endokrinolog
Av janike i forumet EndokrinologerSvar: 17Siste melding: 20-09-07, 21:15 -
Privat endokrinolog
Av Lisbeth i forumet EndokrinologerSvar: 10Siste melding: 27-02-07, 22:07 -
Henvisning til endokrinolog
Av Synne i forumet EndokrinologerSvar: 3Siste melding: 10-02-07, 16:07 -
Spesialisthelsesenter med endokrinolog
Av Sonja Midtlien i forumet EndokrinologerSvar: 0Siste melding: 19-07-06, 22:36 -
Har vært hos endokrinolog
Av mona? i forumet EndokrinologerSvar: 18Siste melding: 11-09-05, 12:17

Svar med sitat
Bokmerker