Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Får ikke hjelp av endokrinolog! Jeg Fikk Graves etter fødsel. Gikk på Neo-m i ca 10mnd. Plutselig falt stoffskifte og jeg ble satt på 100 mcg Levaxin. Jeg var deprimert,irritert og trøtt og slapp. Har gått på Levaxin i 2-3 uker. Har fått vondt i brystet og litt hjertedunk, svetter, men er fortsatt irritabel, deprimert og trøtt siste 4 dager. Fikk brev i posten i dag:
"Prøvene dine er nå fine men kanskje litt i overkant! FTH ligger på 22,4 og lav TSH. Formålet er at TSH skal begynne å gå opp og derfor er det greit å bruke litt lavere dose Levaxin.

Anbefaler å redusere Levaxin dosen til 100 mcg 6 dager i uka

Ta gjerne nye prøver om 4-6 uker"

Men er ikke det litt mye da? Når FTH har gått fra 8 til 22,4 på 2-3uker?
Og den stupte på en mnd fra 22 til 8 når jeg gikk på Neo-mercazole. Kroppen min tåler ikke disse hurtige svingningene. Jeg får ikke tak i endokrinologen min!! Prøvd i hele forrige uke.

Ett annet problem. Jeg har hatt tblodpropp pga Leiden sammen med graviditet og har begynt å hovne opp i benet nå, men kan ikke ta blodfortynnende med Levaxin(eller?( og hvorfor ikke?).Jeg kan ikke gå på P-piller pga hormonkombinasjon med Leiden kan gi bloppropp. KAn Levaxin gi blodpropp?

Jeg føler symptomer på både høyt og lavt stoffskifte da egentlig og synes det er skremmende å fortsette med Levaxin 6 dager med 100mcg med vondt i brystet. Hva ville dere gjort?

Hilsen fotvilet og sint og forvirret. (Må man selv sørge for å holde seg i live?)