Viser søkeresultater 31 til 40 av 77
-
06-07-09, 10:32 #31
Sv: Nye prøver, kan noen tolke dette?
Heisann folkens!
Jeg beklager at jeg ikke har svart i denne tråden på en stund men jeg ble rett og slett litt overveldet av all info og respons så jeg måtte gå i tankeboksen å ta noen nye vurderinger.
Har foreløpig kommet frem til følgende:
Jeg begynte så smått med behandling av statinger - noe som førte til grusomme muskelsmerter etc. legen ville jeg skulle prøve et annet merke (jeg får veldig høy dose - 80 mg
). Samtidig fikk jeg halsbetennelse - noe som gjorde at jeg måtte pause statin behandlingen pga. at det ikke bør kombineres med antibiotika. I den perioden fikk jeg varene mine fra iherb og startet med dette. Jeg har bestemt meg for at jeg vill prøve å bedre kolesterolet på egen hånd først. Har gitt beskjed til legen at jeg har avsluttet statinbehandlingen, gikk på det en snau uke. Prøver nå med D-3 (2000 iu) , ashwagahnda, K-2 , Acai , melatonin og B12 tilskudd isteden og så får de nye prøvene jeg skal ta 29/7 vise m det er noen endring/bedring.
Prøver å motivere meg selv til å ta opp lavkarbokost igjen men det er ikke lett..
Delisa - du har helt rett i at TSH er for høy, jeg kjenner det på kroppen.
Den har stadig gått nedover - var nede på 1,2 men plutselig har den nå økt til 1,9 - selvom FT4 har fortsatt å gå oppover...
Kan noen si noe om hva dette kan komme av?Fikk diagnosen Hashimoto's for en tid tilbake. Har blitt veldig mye bedre med LCHF-kost, anbefales!!
-
06-07-09, 11:51 #32
Sv: Nye prøver, kan noen tolke dette?
Ved du hvad Carro? Du må være gevaldig obs på denne læge... da da selv statin-producenterne skriver at man skal IKKE give mere en 40 mg dagsdose til mennesker med sygdomme i thyreoidea!
Jeg er O-V-E-R-L-Y-K-K-E-L-I-G for
, at du er kommet AF denne medicinering, men jeg ville ikke før skrive så meget til dig før, da du havde flere end rigeligt bekymringer i forvejen.
Jeg vil heller ikke skrive så meget nu, lige bortset fra, at dit valg af tilskud ser meget fint målrettet ud i formålet. Jeg vil bare opfordre dig til at overveje et Q10-tilskud, der statinerne, selv efter en kort periode "æder" Q10 ud af musklerne, og dette Q10-tab fortsætter i en periode, selv efter ophør med at indtage statiner. Så hvis du gerne vil komme dig hurtigere fra muskel-gener + genvinde muskelstyrken hurtigere - er Q10 løsningen.
Vær også opmærksom på Guarmin Granulat (på kapsler er meget dyrere). Allertiders til både vægtkontrol OG kolesterolregulerende.
Kommer senere med links til kilder om "maxdose af statin til thyreoideasyge" og "Q10-behov efter statiner".
Rigtig god bedring
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
06-07-09, 13:29 #33
Litt forvirret... om dette med kolesterol og hypothyreose
Har prøvd å finne ut endel om dette med kolesterol og hypothyreose.
Og trodde nå egentlig jeg hadde fått litt oversikt men så dukker plutselig denne artiklen opp:
http://www.thyroid.org/patients/note.../05_11_58.html
Her påstås igrunn det motsatte av mye annet jeg har lest.
Sitat:
"The conclusions of the study. A statin drug improves thyroid function in patients with subclinical hypothyroidism caused by Hashimoto’s thyroiditis."
Så nå er forvirringen total!!

Men bare for å ha det sagt - jeg er fortsatt overbevist om at jeg gør rett i å ikke bruke statiner, jeg vill kontrolere kolesterolet mitt selv!Fikk diagnosen Hashimoto's for en tid tilbake. Har blitt veldig mye bedre med LCHF-kost, anbefales!!
-
07-07-09, 14:51 #34
Sv: Litt forvirret...
Forvirringen? Ja. Totalt? Ja. Havde vi ikke været forvirret over sådan noget, var der noget galt med.... os.
Netop "galskaben" overlader jeg hellere til de pågældende "forskere", hvoraf hver eneste modtager "støtte" fra medicinalindustrien. Det er efterhånden ved at være et svøbe, der alene pga. omfanget og hyppigheden, snart bliver helt umulig for nogen, selv for "forskere" at hitte rede i. Det er slet og ret - udelukkende et trin frem i projektet mod yderligere at udvide rækkevidden af behandling med statiner - til også at omfatte andre sygdomme, end dem, man hidtil havde hævdet statinerne var godt for. Vi er jo allerede nået til "ny forskning", der er rettet mod at anvende statiner til raske mennesker - altså "forebyggende". Du ved... dem med det høje CRP-tal.
Præcis som det nu også er hensigten at kapre thyroid-endokrinologer til at "se lyset" og fra en endokrinologisk behandling, flytte thyroid-patienterne over på statinbehandling... Fordi iflg. denne studie formår statinerne at nedsætte TSH-tallet! Hurra! Når TSH-tallet er nede - er jo vi alle sammen lige pludselig raske med stofskifte i orden, ikke? Det er jo også det samme så mange af vores læger siger, ikke? Og det skader heller ikke, at Website du har fundet omtalen af artiklen tilhører America Thyroid Association - de amerikanske endokrinologers faglige organisation, der står i fronten i "kampen mod Armour Thyroid" og var den første lægeorganisation, der havde godkendt Synthroid i sin tid, længe før at de amerikanske lægemiddelmyndigheder havde gjort det først for nogle få år siden, og selv denne godkendelse er blevet tilkendt betinget. Men for America Thyroid Association er sagen klar - syntetisk levothyroxin er bedst, så hvorfor ikke nu også blåstemple "statinering" af stofskiftesyge?
Når jeg ser på denne "studie" slår det mig, at stigningen af kirtelens produktion af T4 og T3 står ikke proportionelt i forhold til faldet af TSH. Mens TSH falder med mere end hele 3 points, stiger T4 og T3 kun minimalt. Dvs. det lave stofskifte fortsætter, da det bratte fald af TSH meddeler skjoldbruskkirtelen, at det ikke er nødvendigt med mere thyroidhormon sendt ud i kroppen, end tilfældet er, idet TSH kun kan meddele det behov, der svarer til TSH-tallets størrelse. Hvad sker der så, når hypofysen modtager tilbagemeldinger fra kroppen om, at der fortsat er for lidt thyroidea-hormoner ud i kroppen - siger "studiet" ikke noget om. "Studiet" siger heller ikke noget om, hvordan denne "skæve dialog" mellem hypofysen og skjoldbruskkirtel vil påvirke hele kroppens hormon-feedback. Det eneste man kan være sikker på er, at den bliver påvirket.
Undersøgelsen siger intet om "forsøgs-patienterne" med subklinisk hypothyreose, der også var med i forsøgsgruppen. Man kan derfor nok tillade sig den formodning, at statinerne i virkeligheden ikke havde påvirket skjoldbruskirtlens funktion, men udelukkende havde nogen undertrykkende effekt på immunsystemet. Alt imens det lave stofskifte fortsatte under alle omstændigheder. Mangel på kommentarer på netop denne vinkel er påfaldende, uanset hvor man læser omtalerne af denne undersøgelse. Lige så påfaldende er, at der ikke findes direkte undersøgelser af statin-virkningen på mennesker uden stofskiftesygdom, hvor deres skjoldbruskkirtel funktion undersøges med henblik på at bedømme statinernes virkning på sunde skjoldbruskkirtler.... samt undersøgelser af patienter med decideret hyperthyreose. Den pågældende undersøgelse fra 2005 ikke er fulgt op af yderligere videnskabelige tiltag... Tavsheden er øredøvende.
Alt i alt har vi her en undersøgelse gennemført på en forsøgsgruppe på 11 patienter med enten Hashimoto`s eller subkliniks Hypothyreose + 10 patienter i kontrolgruppen. Det er ikke mange. Heller ikke set i lyset af, at når der indløber protester i forbindelse med anmeldelser af statiner for bivirkninger - bliver disse altid mødt af medicinalfirmaer med henvisning til, at i sammenligning med antallet af statinbrugere i verden dækker disse anmeldelser kun en meget lille gruppe, hvorfor det ikke betyder så meget i det store billede. Men mystisk nok, betyder det pludselig så meget, når en undersøgelse til fordel for statiner gennemføres på en gruppe på kun 11 + 10 forsøgspersoner.... så er det helt i orden, at forsøgsgruppen er så forsvindende lille i sammenligning med de mange millioner stofskiftesyge på verdensplan. Moral er godt, men dobbeltmoral er dobbelt så godt.
En ting er i hvert fald sikker, Carro
Vi har ingen jordisk chance for at gennemskue den "videnskabelige" forskning på lægemiddelområdet. Og tag ikke fejl - lægerne er lige så lidt i stand til at gennemskue det som kommer frem på denne konto. Når der sidder en læge i konsultationen, bøjet over sin receptblok - kan du være bombesikker på, at han/hun ved stort set ikke mere end du gør. Det han/hun ved er det han/hun har været præsenteret for af lægemiddelssælgere og på diverse kongresser betalt af lægemiddelproducenterne. Lægernes viden om lægemidlerne hviler mest på deres tro på det, de får forelagt af ikke uvildige parter i sagen. De uvildige er der ikke så mange af, da det er efterhånden en velkendt sag, at kun 6% af verdens samlede forskning er uafhængig af økonomiske interesser. Resten er købt og betalt af "parterne i sagen".
Da jeg ikke kan se, hvilke økonomiske interesser modstandere af statiner har at hytte.... hælder jeg til den "teori" at de er på patienternes side, for hvorfor ellers skulle de overhovedet protestere og arbejde, frivilligt og selvbetalt, udsætte dem selv for kollegiale konflikter og pres.... hvis det ikke var for vores skyld? Det er så teorien. I praksis har jeg statinerne tæt på livet, da nogle få af mennesker i mine omgivelser - er i dag, efter 3-4 år på statiner - kognitive vrag med svindende muskler og ømme kroppe. Det bliver i hvert fald ikke i deres fodspor, at jeg og mine skal træde.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
07-07-09, 15:10 #35
Sv: Litt forvirret...
Jeg har en ven, der var overvægtig. Sådan omkring de 95 kg til 170 cm i højden. Hun er gået på en skrap diæt i efteråret 2008. Selv om jeg krøb i støvet og tiggede hende om ikke at gå på en fedtfattig kost, men hellere lavkarbo - rullede hun bare med øjnene og man kunne direkte se på hendes ansigtsudtryk, at hun mente det jeg sagde var nogen forbandet sludder... Hun var jo hos sin læge og derfra kom hun med de "rette" kostanvisninger. Fedtfattigt skulle det være! Basta! Det blev det så også.... Det var for ca. 18 kg siden.
Forleden ringede hun til mig, helt opløst i gråd og klagede sig frygteligt fordi hun nu fik at vide af sin læge, at hun var lige ved at være dødsyg og skulle på medicin for resten af livet... Hvad skete der mon?
Det som skete er/var, at da hun startede på sin fedtfattig slankekur - da var hendes kolesteroltal OG CRP-tal helt i orden. Kolesterolet var på 3,6 og CRP-tallet kunne hun ikke huske, men det var også i orden. Ingen af delene er i orden mere.
Hun fortalte, at hun var vejet hos lægen og blodprøvetaget for kolestrol og CRP 4 gange siden hun gik på slankekur. Intervallerne var ca. 3-4 kg mellem hver vejning/blødprøver. Det viste sig, at for hver vejning, der bekræftede det yderligere vægttab - steg hendes kolesterol med mellem 1 og 2 point hver gang. Og således nu, efter at hun har tabt ca. 18 kg - er hendes kolesteroltal oppe på 10,1 og hendes CRP-tal er "skyhøjt" iflg. hendes læges højlydte forbløffelse... Nu skulle hun livsvarigt på statiner, for hvis "de ikke gjorde noget effektivt nu, ville hun dø af blodprop eller anden hjertesygdom", sagde lægen.
Det jeg havde advaret hende om dengang, da hun startede og var døv for alle mine advarsler om, at fedtfattig kost tvinger kroppen til at presse det mere kolesterol ud af leveren, fordi kroppen bruger kolesterol til så meget - har hun dengang afvist med henvisning til, at "lægen ved, hvad lægen gør" og nu er hun blevet selv til en splinterny (for)bruger af statin-mediciner.... Hun tror fortsat mere på det fedfattige end på mig.
-
30-07-09, 07:48 #36
Legen ble meget overrasket!
Mandag var jeg å tok nye blodprøver. Er noen uker siden jeg bestemte meg for å droppe statiner og heller satse på: LCHF mat (Low Carb High Fat), tilskudd av masse D3( 2000 IU pr. dag) , B12 , Ashwahganda , Selen , Zink, Hawthorne, gynema sylvestre og K-2.
Så var det store spørsmålet - har dette virket!?
Svaret er : JA!! -til de grader!
Jeg var hos legen igår og han var veldig overrasket over hvordan jeg hadde fått til så store endringer på nå kort tid (fra 16/6-27/7).
Dette gjelder særlig Kolesterolet og TSH, FT4. Disse var han meget fornøyd med. Kolesterol hadde gått ned fra 6.7 til 5.1. TSH fra 1.9 til 0.2.
Det var igrunn litt komisk for han spurte hva jeg hadde gjort for å få endret kolesterolet så mye , han antok at jeg hadde kuttet ut smør, egg etc.
Så sa jeg - nei, helt motsatt. Jeg har spist masse smør, egg, fløte og kjøtt!
Han trodde først at jeg tullet. Så mumlet han noe om at jeg burde bruke Vita hjertegod margarin isteden og ikke så mye egg. (noe jeg ikke kommer til å høre på) , og tilslutt sa han bare "jeg bryr meg ikke så mye om hvordan du har fått det til så lenge prøvene dine har blitt så mye bedre så må du jo gjøre noe riktig!" - det syntes jeg var morro å høre.
Er alikevel noen av prøvesvarene jeg lurer litt på, som jeg ikke kjenner så godt til. Da mener jeg særlig de med * bak. Fint om noen kan ta en titt.
Her er prøvesvarene: 15.06 og 27/7 (prøvesvaret lengst til høyre er fra 27/7 , sorry at oppstillingen ble så rotete)
B-Hemoglobin: (11.5-15.0) 14.8 - 14.4
S-ALAT (10-45) 34 - 122*
S-ALP (0-150) 66 63
S-Anti TPO (0-60) >1300* - >1300*
S-ASAT (15-35) 22 - 47*
S-bilirubin (5-25) 6 - 9
S-Ferritin (10-200) 116 - 78
S-FT3 (3.5-6.5) 5.1 - 4.8
S-FT4 ( 9.0-20.0) 15.0 - 18.9
S-GT (0-45) 54* - 46*
S-HDL Kolesterol (0.8-2.1) 2.1 - 2.4*
S-jern (9-34) 15 - 19
S-Kalium (3.6 - 5.0) 4.4 - 3.9
S-karbamid (2.6-6.4) - - 3.6
S-kolesterol (2.9-6.1) 6.7* - 5.1
S-kreatin (50-90) 67 - 62
S-LD (0-205) 157 - 167
S-LDL Kolesterol (1.3-4.3) 3.5 - 2.5
S-Natrium (137-145) 141 - 142
S-TIBC (49-83) 82 - 70
S-TSH (0.3-4.5) 1.9 - 0.2*
S-Pankr.amylase (10-65) 38
B12 (200-700) 173 Ikke målt denne gang.Sist endret av Carro; 30-07-09 kl 08:49
Fikk diagnosen Hashimoto's for en tid tilbake. Har blitt veldig mye bedre med LCHF-kost, anbefales!!
-
30-07-09, 12:30 #37
Sv: Legen ble meget overrasket!

Grattis, Carro! Dette er gode nyheter! Og så uten Vita Hjertego`da..... HA-HA! Noen andre får tyde tall, det er ikke min force
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
30-07-09, 12:50 #38
Jeg er fortsat ovelykkelig! Jeg er overlykkelig for din beslutning - Carro. Og jeg er overlykkelig for den flotte (fremgangs)måde du har fundet og overholdt for dig selv. Flot evne at have til, både at forstå og stole på sine instinkter. Der er mange, der får meget at vide og alligevel lader de en en blind tillid vinde over "tillid under ansvar". Det er sørme så flot, at du lod tvivlen komme dig selv til gode... så flot!

Det kan godt være denne læge siger nu, at han ikke "bryr" sig.
Men der er afgjort håb for denne læge, hvis han er villig til at lære af erfaringer. Du kunne måske foreslå lægen i fremtiden, at tage et kig på dette forum og bruge det han finde der som et udgangspunkt for videre "efteruddannelse" af sig selv - da han jo øjensynligt bryder sig om sine patienter (ikke en generel selvfølge blandt læger desværre), men mangler andre kilder til sin viden, end "forsknings"-materiale som ledsager reklame/promotion fra lægemiddelproducenter, her særlig producenterne af statiner.
Det er, i grunden, ikke så mærkeligt, at du har oplevet denne forbedring, ved at gøre det stik modsatte af, hvad der prædikes for af læger, sundhedsmyndigheder og medicinproducenterne for tiden. Det er en ignoreret kendsgerning, at jo mere fedtfattigt man lever jo mere stiger kolesterol-tallet og CRP-tallet hos de "udsatte" grupper, som bl.a. os, stofskiftepatienter, Det er utroligt, at højtuddannede mennesker, i den grad ikke kan finde ud af det, når engagerede lægmænd kan?
Man kan selvfølgelig sige, at lægerne er uddannet til at vurdere den videnskabelig forskning korrekt, men når det nu er en kendsgerning, at kun 6% af verdens samlede forskning er uvildig og resten er finansieret af lægemiddelindustrien - hvad nytter så denne lange uddannelse, når lægerne ikke kan skille skidt fra kanel? Dette er faktisk et sekundær misbrug af patienttilliden til lægerne idet lægerne her vælger tilliden til lægemiddelindustrien, frem for tilliden til deres (lægernes) egen, klinisk erfaring. Det håber jeg, at din læge, fra nu af vil være opmærksom på mere end før, nu han har et levende eksempel på at der er andre veje end en utroværdig pille, skabt til for indtjening.
Jeg selv har mistet et par, ellers gode venner på denne konto, hvor de og jeg var uenige om netop det "fedtfattige" princip i forhold til min holdning kontra lægernes anvisninger. Veninden har valgt tilliden til lægen, fremfor forslaget om at undersøge tingene selv først og så endte det med et større drama, jeg allerede har skrevet om her (indlæg nr. 3) kort efter at du har været hos din læge sidste gang.
Prøvesvarene har aldrig været min stærke side.
Det håber jeg andre kan hjælpe med.
Sist endret av Anisa; 30-07-09 kl 13:52 Begrunnelse: Glemt link tilføjet
-
30-07-09, 13:09 #39
Kan ikke holde op med at smile her

Kom lige i tanker om denne engagerede mand, "infant terrible", Arvid Gerhard, som utrætteligt kæmper mod "margarin-bedraget", hvor han kan komme til det. Arvid Gerhard - en jævn, klog mand, Norges mest ignorerede og overhørte mand skriver om bl.a. Vita Hjertegod i sine artikler:
Vita Hjertego senker Kolesterol 10% (NOT/red.)
Vita`s hjerteskole 2
VitaHjertego`s Raps = hjertefeil!
I Danmark har vi "vores egen" Hjertegod. Den hedder Becel og almindelige mennesker får hele tiden ørerne tudet fulde med, at hvis de ikke spiser Becel, falder de alle sammen om døde af blodpropper og hjerteproblemer.... Bullshit selvfølgelig.
Hvordan man end vender det og drejer, har Arvid Gerhard altså flere gode pointer. Flere af hans artikler bl.a. her.
-
30-07-09, 20:31 #40
Sv: Fikk diagnosen Hashimotos for en tid tilbake
Carro... dette var hyggelig lesing. Så flink du har blitt/vært!!
Jeg nevner kort at flere av de blodprøvesvara det er stjerne ved, går på leververdier . Disse blir noe høye ved hypotyreose, og vil nok stabilisere seg etter en tid med regulert /riktig stoffskifte igjen.
Lykke til videre.Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
Lignende tråder
-
Forvirret over Hashimotos info
Av Xaka i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 14Siste melding: 10-04-09, 13:52 -
Diagnosen
Av Elis@beth i forumet Lavt stoffskifteSvar: 19Siste melding: 26-08-07, 21:30 -
Har hatt hashimotos/knutestruma en god stund
Av sos i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 21Siste melding: 01-05-07, 21:19 -
Prøver som bør tas - og dosering - ved Hashimotos
Av Stina i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 82Siste melding: 01-09-06, 20:45
Svar med sitat

Bokmerker