Viser søkeresultater 1 til 10 av 17
-
11-07-09, 14:04 #1
Lavt stoffskifte siden 1999. Orker ikke kjempe mer
Orker ikke kjempe mer jeg nå. Nå har jeg gitt opp.
Har hatt lavt stoffskifte siden 1999. Var hva man kaller velmedisinert og vel fungerende frem til 2007. Da ble jeg syk. Nyrestein (stor) som de mente ikke kunne komme av smertene jeg hadde både i magen og ryggen.(Velkjente steder det da.) Så da gikk jeg der da.
Jeg visste ikke noe om noen stein for når bildene forelå så fikk jeg bare beskjed om at de var fine de. Men hadde nyrebekkenbetennelse konstant. (fra jan 07 tom mai 08) Ble sendt rundt til alle mulige undersøkelser. Ved en tilfeldighet så jeg min egen epikrise der stod det tydelig at jeg hadde en stor nyrestein. Dette var juni 07. Men fikk ikke time på sykehuset til knusing før august 07.
Det som da gikk feil var at en stein med denne størrelsen skal IKKE knuses. Deretter fulgte 4 sykehusinleggelser med operasjoner. Så til slutt innleggelse med nyrebetennelse.(des 07) Jeg gikk på penicilin i ca 1 1/2 år. Veldig sunt for kroppen. Så skulle alt bli såååå bra. Jeg håpet jo da. Håpet frem til nå siste uka.
Kroppen fungerer ikke, aner ikke hvem sin kropp dette er sin MIN er det ikke. Prøvene er såååå bra. Men at kroppen ikke er bra er det ingen som hører på. Legen mener jeg er sliten av alt, så det blir jo litt psykisk også. Nav mener det er psykisk så de vil trene meg opp. Psykisk my ass. Piske en dau hest går heller ikke. Nå har jeg vært sykemeldt 1 år, rehab 1 år og 7 mnd. Kan gå på rehab frem til 31 desember. Hva da???
Er i arbeidstrening men klarer ikke mer enn gjennomsnitt 1,75 dag pr uke. Jeg vil men kroppen vil ingenting. Nytter ikke å¨presse seg heller, det får man igjen med renter.
Jeg taper mellom 6-7 tusen hver mnd på å gå sånn. Som jeg sa til han på nav. Tror du jeg gjør det frivillig??? Vi lever fra hånd til munn sånn det er nå. Man kunne jo aldri vite var svaret jeg fikk.
Er det mulig???????????????????
Endokrinolog ville ikke prøve å gi meg denne medisinen som gir mange gnisten tilbake. Herregud jeg husker jo ikke noe. Er "nesten" tilbake i symtomer som før jeg fikk påvist stoffskiftet.
Hvordan få dem til å forstå at jeg IKKE kan si at joda om 2 uker er jeg frisk som en fisk. Jeg har tenkt å søke uførestønad. Da vet jeg at jeg har bedre tid på meg økonomisk. Men hvordan få de til å forstå, både legen og nav. Orker ikke kjempe mer. Kan noen her hjelpe meg?? Hvis dette ikke ble for rotete.
-
11-07-09, 15:06 #2
Sv: Orker ikke kjempe mer
Først vil jeg si:
FRYKT IKKE - DU KAN FÅ HJELP!!!!!
Vi vil hjelpe deg med å kjempe!
Prøver du å si til oss at de ba deg slutte med Levaxin, og som resultat av dette er du kjempedårlig nå? Hvorfor ba de deg slutte med Levaxin da? Så blodprøvene dine er fine, dvs. du har normalt stoffskifte på blodprøvene? Har du normale stoffskifteprøver kan du fortsatt ha Hypotyreose. Dessverre er de fleste med Hypotyreose (på cellenivå) udiagnosert pr. i dag, fordi man ikke kan oppdage denne tilstanden med simple blodprøver. I NOEN TILFELLER kan man det, men bare hvis man er så "heldig" å ha en underaktiv/ødelagt stoffskiftekjertel. Da har man den eneste variaten av Hypotyreose som er "godkjent" av verden/helseverden/staten osv. JEG har en perfekt kjertel. I følge Norsk helsevesen er jeg 100% frisk. Hahahaha... Jeg ler og ler... Jeg er DRITDÅRLIG... Og var friskere på Levaxin i 10 år.. Kun de siste 2 årene (fra 2007) har jeg vært dårlig fordi "De" prøvde å ta fra med medisinen min. Beviset ligger i at jeg ble dårligere og dårligere jo mindre medisin jeg tok! JEG TRENGER STOFFSKIFTEMEDISIN! Skal begynner på naturlig stoffskiftehormon til høsten. DA skal jeg bli frisk da. Endelig.
- Forumgjengere: Er dette et klassisk eksempel på en med Hypotyreose som er UNDER/UMEDISINERT og som blir FEILBEHANDLET pga. symptomer på Hypotyreose, med påfølgende konsekvenser?
Hvis du er dårlig nå uten Levaxin, og du var bra på Levaxin, så må du begynne med medisin igjen. Helt en som er bedre enn Levaxin, da. Prøv naturlig stoffskiftehormon.
Det er vanlig å ha mye smerter i bekken, rygg osv. når man har hypotyreose.
Det er jo helt klart at du trenger medisin!
"De" prøvde å ta fra meg medisinen også! Du går ikke tilfeldigvis til Aker? De prøvde å fjerne min medisin! Jeg ble bare verre og verre jo lavere jeg kom i doseringen...
DU ER IKKE PSYKISK SYK - LEGEN DIN OG NAV KAN INGENTING OM STOFFSKIFTESYKDOM!!! - Blir så sint av å lese om slike analfabeter, slike amøber som ødelegger liv gang på gang på gang på gang på gang!
Du skal tilbake på medisin, Levaxin minimum, eller noe bedre. Og sånn er den saken. Du fortjener å få livet ditt tilbake.
Har du sjekket binyrene dine førresten? Det er viktig å gjøre det før du evt. begynner med naturlig stoffskiftehormon (Naturethroid/Westhroid/Armour osv.) istedenfor syntetisk (Levaxin). JEG fikk binyre-trøtthet av å bruke Levaxin. Testen du skal ta heter ASP og fåes bestilt i posten på www.scandlab.com - Test binyrene dine der! Helst i samarbeid med en kompetent spesialist! Dr. Helge Oftebro er vel den eneste i Norge som vet litt om binyrer. Ellers må du kontakte leger i utlandet. Jeg måtte til Finland for å få hjelp.
Lykke til!
-
11-07-09, 17:41 #3
Hei,
ja se der greide ikke å få frem skikkelig nå heller. Lever i ei boble.
Jeg går på levaxin, de medisinene jeg mente taes i tillegg. Litho??
Her taes ikke prøver hvis jeg spørr, kun hvis legen kommer på det. Har foreslått binyrer men neida. Det betyr at jeg kan teste dem selv eller?
Takk for om tanke, litt tragisk men jeg ble faktisk glad av å lese her inne.
JEG ER IKKE ALENE..
Men kan all penicilinen og sykdommen sette stoffskiftet helt ute av kurs igjen?
(bare en liten ting, endokrinologen tenkte kanske jeg burde prøve å slutte, for å jumpstarte stoffskiftet igjen, herregud sier jeg.)
Jeg HAR lavtstoffskifte, knutestruma, psoriasisleddgikt, stor produksjon av nyrestein. Merkelig at i usa ser de en sammenheng, men ikke her på berget.
-
11-07-09, 18:49 #4
Det er mange gode folk i USA, men det er også mange av dem som er helt like som legene i Norge.
Spesialister som har skjønt det (de som erkjenner at man kan ha Hypotyreose selv om blodprøvene er perfekte, og de som erkjenner at binyre-trøtthet faktisk eksisterer) er det få av på verdensbasis. Jeg vet om en i Norge. Jeg vet om en i Finland. Jeg vet om flere i USA.
Knutestruma vet jeg ingenting om.
Det jeg derimot vet er at det finnes bedre medisiner enn Levaxin. Jeg har gått på Levaxin i over 12 år, og bare fått problemer pga. det. Jeg ser frem til et nytt liv med en ny medisin. Valget faller trolig på Armour.
Levaxin virker en del for noen. Litt for mange. Og ikke i det hele tatt for enda en gruppe. Alt i alt er Levaxin en dårlig medisin.
Den eneste legen i Norge som kan noe om binyre-problematikken, såvidt jeg vet, er Dr. Helge Oftebro. Ring han, hvis du vil.
Ellers kan du bare bestille og utføre en spyttprøve (kalt ASP) selv på www.scandlab.com (email dem, eller ring dem. jeg anbefaler å ringe. til og med DE vet mye, mye mer om binyrer enn alle legene i Norge til sammen!) - Testkit kommer i posten med instruksjoner. Du spytter i 1 lite plastrør 4 ganger i løpet av 24 timer. Prøven sendes via lab'et i Stockholm, videre til USA, hvor du får komplett analyse og tolkning av prøven din. Dette er den beste prøven å sjekke om du har binyre-trøtthet på.
At leger verden over ikke har anerkjent saliva-testing enda er en katastrofe. I beste fall dør ti-tusener av binyre-problemer hvert år som følge av mangel på kunnskap hos leger!
Tragisk.
Så test i vei!
Når binyre-resultatene er klare kan du jo begynne med å øke Levaxin + kjøre på med Liotyronin, i samarbeid med en kompetent lege. Det er ikke nødvendigvis fastlegen din i snakker om her.
I de fleste tilfeller vet hypotyreose-pasientene mer enn fastlegene om sykdommen de lider av.
Fakta.
-
11-07-09, 18:49 #5
Hei,
Det var vond å lese hvor forferdelig du har det. Sender deg en skikkelig klem og håp om at du finner en vei ut at det.
Pencillin i så lang tid tar knekken på både de gode og dårlige bakteriene. Når den kuren din var ferdig så blir tarmene dine helt ut av balanse. Du trenger nok store mengder med probiotika for å hjelpe systemet ditt igjen.
Jeg syntes ikke legen din hørtes så veldig omsorgsful eller fornuftig ut. Hvis du har mulighet til det ville jeg prøvd å bytte. Jeg er enig med Thomas at etter å ha lest "Stop the Thyroid Madness" så virker det som om de aller fleste ville fungerte mye bedre på en ikke-syntetisk stoff-skifte medisin som Armour eller lignende.
Jeg og mine barn og min mor har blitt mye friskere av en streng diet. Moren min som har hatt lav stoffskifte siden hun var tenåring har gått ned mange kilo og føler seg mye bedre. Det er litt tøff i starten men fort så får man bedre energi og klarer hode.
Vet ikke om det var noe hjelp eller ikke. Ville bare gi min medfølelse til deg!
Klem fra Lulu
-
11-07-09, 19:10 #6
Tusen takk for oppmuntring begge 2. Det er slitsomt å være syk. Ikke bare "stjeler" sykdommen livet ditt, men man skal båses også som psykisk syk.
Det værste er jo at man lurer jo da når man er langt nok nede og de lærde bombaderer deg med sine påstander.
Jeg vil bare leve jeg, så bra som jeg kan med denna d.....
Men er det noen ide å søke om uføretrygd? Kan man få det? Så NÅR man blir i bedre form jobbe igjen?
-
11-07-09, 20:09 #7
Legger ut noen linker som du kan lese ang uføreytelser, hva de er ment for og hva som gir rett til dem.
http://www.regjeringen.no/nb/dep/aid....html?id=85860
http://www.nav.no/page?id=1073743840
http://www.nav.no/page?id=1073743841
Skal du søke, gjør det tidligst mulig i forhold til når ditt eksisterende vedtak går ut. Disse tingene er kjent for å ta sin tid. Du risikerer selvsagt også et avslag og vil da trenge tid til å vurdere hvilke andre tiltak som kan være riktig for deg hvis du ikke skulle føle deg bedre.
-
11-07-09, 20:29 #8
Go for it, siger jeg.... hvis det kan lade sig at gøre. Efter alt det du har været igennem de sidste 10 år, vil det tage tid, at vende skuden helbredsmæssigt, uanset en bedre behandling efterfølgende. Det kan ikke klares på et par dage eller et par måneder. Og ej heller fremmer det en bedring, at man skal hænge i konstant stress og frygt for fremtiden, mens krav fra alt og alle fyger om ørerne på een, mens man burde netop få fred og ro til at komme sig. Så meget eller lidt, som det er muligt. Det virker også som om din læge er "moden" til at blive skiftet ud... i den grad!
Der er jo ingen som siger, at en førtidspension (hedder det i Danmark) behøver vare resten af livet. I Danmark kender man tilfælde, hvor folk først kunne blive raske eller raskere efter at de har fået fred og ro til det. De har så vendt tilbage til et job mens deres pension er blevet "fastfryset" i en periode, indtil det enten var sikkert at de kunne klare at forblive i jobbet, eller beholdt pensionen og arbejdede på deltid senere.
Jeg ved ikke om sådan en fleksibilitet findes i Norge. I Danmark findes det, men det kommer an på hvilken kommune man bor i. Nogle kommuner overholder love og rettigheder, andre gør ikke.
God bedring til dig Skrulla
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
12-07-09, 09:30 #9
Det der er det verste jeg hører, at man skal stemples for å være psykisk syk fordi man er sliten av å kjempe og ikke kjenner seg i form og ønsker å finne ut av hva problemene egentlig er!
For en lege er det lettest å stemple en pasient for dette. De vil ikke ha såkalte "problempasienter" som man er om man ikke gir seg!
Siden jeg nå trolig ikke kan få egne barn, og er forholdsvis ung ennå, så er det min største frykt ettersom jeg kaaanskje kunne tenkt meg å adoptere en gang. Blir jeg da stemplet som "psykisk ustabil" eller what ever, så er det toget gått. Ingen med såkalte "psykiske problemer" får adoptere... At ikke leger tenker lenger enn som så. Min største frykt er jo at det er det jeg skal bli stemplet som.
Nå vet jeg at man selv kan styre det som skal stå i ens egen journal og hittil har jeg ikke lest at legen(e) har skrevet noe om depresjon eller lignende i journalen min, men fytti som jeg føler jeg må veie ordene mine når jeg er hos legen for ikke å få noe som kan tale mot meg senere..
En bekjent var så lei av å få det stempelet av legene hun var hos at hun plutselig eksploderte. Eksploderte fordi hun var sliten av å forsvare seg og sin egen helse. Siden har hun lest at "det er psykisk relatert" (!!!????)
Om man ikke er psykisk sliten fra før, så kan man jammen bli det på veien til en bedre helse. Og er man ikke sterk nok til å kjempe seg frem og stå på, så faller man av lasset og får kanskje aldri den hjelpen man har krav på og trenger for å leve et nogenlunde godt liv.
Nei, mange leger har virkelig noe å lære, og jeg håper flere leger tilfeldigvis finner veien til dette forumet om de i det hele tatt er i stand til å ta innover seg at de må begynne å tenke litt utenfor den boksen de befinner seg i, for den er jammen ikke stor.....
God bedring , Skrulla! Og ikke se på deg selv som "skrullete", for det er du ikke
Jeg er underveis... til en bedre helse forhåpentligvis
(-som føles å ta en eeeevighet)
-
11-08-09, 11:55 #10
Da har jeg fått noen prøvesvar. Nå er jeg rådvill, for de ligger ikke der jeg trodde de skulle ligge. Har tatt nye prøver nå så vi får se.
Men hva får dere ut av disse svarene?
B12 - 170 (ref 100-450)
ERYT - 4,7 (ref 3,9-5,2)
FE - 9 (ref 9-34)
FERR - 13 (ref 10-130)
GFR - >60 (ref >60)
HB - 13,8 (ref 11,7 - 15,3)
HCT - 0,46 (ref 0,35 - 0,46)
Jern - 12 (ref 10-50)
K - 4,1 (ref 3,6-5,0)
Karb - 5,6 (ref 2,6-6,4)
Kreat - 66 (ref 45-90)
Leuko - 8,0 (ref 3,5-8,8)
NA - 141 (ref 137-145)
SFOL - 13 (ref >4)
SGLU - 5,0 (ref 4,0-6,0)
Trans - 3,1 (ref 2,0-3,3)
TRC - 312 (ref 145-390)
TSH - 0,7 (ref 0,4-3,5)
T3FR - 3,9 (ref 3,0-6,0)
T4FR - 12 (ref 7-16)
URAT - 227 (ref 155-350)
Hadde vært greit å vite hva fa.... det er mye av dette også.
Håper noen kan gi svar. For frisk er jeg langt i fra.
Skrulla
Lignende tråder
-
Lavt stoffskifte siden 2003
Av Anee i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 02-11-09, 09:01 -
Lavt stoffskifte, selvom ikke s-ft4 er unormal?
Av gretal i forumet Lavt stoffskifteSvar: 44Siste melding: 29-06-08, 15:30 -
Jeg skal gifte meg, orker bare ikke starte med forberedelsene..
Av grynet i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 4Siste melding: 18-08-06, 22:21 -
Har sikkert hatt lavt stoffskifte siden fødselen
Av Alani i forumet Lavt stoffskifteSvar: 51Siste melding: 18-05-05, 19:30
Svar med sitat

Bokmerker