Det er mange gode folk i USA, men det er også mange av dem som er helt like som legene i Norge.

Spesialister som har skjønt det (de som erkjenner at man kan ha Hypotyreose selv om blodprøvene er perfekte, og de som erkjenner at binyre-trøtthet faktisk eksisterer) er det få av på verdensbasis. Jeg vet om en i Norge. Jeg vet om en i Finland. Jeg vet om flere i USA.

Knutestruma vet jeg ingenting om.

Det jeg derimot vet er at det finnes bedre medisiner enn Levaxin. Jeg har gått på Levaxin i over 12 år, og bare fått problemer pga. det. Jeg ser frem til et nytt liv med en ny medisin. Valget faller trolig på Armour.

Levaxin virker en del for noen. Litt for mange. Og ikke i det hele tatt for enda en gruppe. Alt i alt er Levaxin en dårlig medisin.

Den eneste legen i Norge som kan noe om binyre-problematikken, såvidt jeg vet, er Dr. Helge Oftebro. Ring han, hvis du vil.

Ellers kan du bare bestille og utføre en spyttprøve (kalt ASP) selv på www.scandlab.com (email dem, eller ring dem. jeg anbefaler å ringe. til og med DE vet mye, mye mer om binyrer enn alle legene i Norge til sammen!) - Testkit kommer i posten med instruksjoner. Du spytter i 1 lite plastrør 4 ganger i løpet av 24 timer. Prøven sendes via lab'et i Stockholm, videre til USA, hvor du får komplett analyse og tolkning av prøven din. Dette er den beste prøven å sjekke om du har binyre-trøtthet på.

At leger verden over ikke har anerkjent saliva-testing enda er en katastrofe. I beste fall dør ti-tusener av binyre-problemer hvert år som følge av mangel på kunnskap hos leger!

Tragisk.

Så test i vei!

Når binyre-resultatene er klare kan du jo begynne med å øke Levaxin + kjøre på med Liotyronin, i samarbeid med en kompetent lege. Det er ikke nødvendigvis fastlegen din i snakker om her.

I de fleste tilfeller vet hypotyreose-pasientene mer enn fastlegene om sykdommen de lider av.

Fakta.