Side 2 av 7 Først 1234567 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 61

Tråd: Hydrokortison

elin* Gjest

Standard

Hei igjen Merete,

Kan jeg også spørre deg om du har fått diagnose av en endokrinolog og hvilken diagnose i tilfelle?

Hilsen elin

Gjest

Standard

Endokrinologen jeg var hos - Gunnar Aasen, Betanien med.senter - kastet meg ut da jeg tillot meg å ha en mening om min egen tilstand. Prof.dr.med. Bøhmer på Aker hadde ingen peiling, og fastlegen min har gitt diagnosen Metabolsk endokrint syndrom. Dette på bakgrunn av forhøyede verdier av 17-OH-progesteron,17-OH-pregnenolone og DHEA. Min sønn har samme forhøyede verdier, men hos han kalles det partiell enzymsvikt

Det er forskjell på kong Salomon og Jørgen Hattemaker ser du!

Merete

elin* Gjest

Standard

Takk for svar
    Så flott at du har en oppegående fastlege da!! Befinner denne legen seg i Oslo-området?
    Både min sønn og jeg har liknende blodprøveverdier, forhøyede 17-OH-verdier pluss enkelte andre utenfor ref.område. Får sønnen din behandling også?
    Jeg spør fordi jeg har vært litt usikker på om jeg skulle starte hydrokortisonbehandling for sønnen min (han er 15 år), men jeg har valgt å gjøre det etter å ha vært på Balderklinikken. Er spent på effekten og veldig interessert i andres erfaringer.

Medlem siden
    Mar 2008
    Meldinger
    68

Standard Hydrokortison

Noen som har erfaring med kjøp av Cortef og etv hvor? Noen som tar binyrehormon av andre typer enn Cortef?
    Hilsen Persa - Erfa bruker. Les mer: Lavt stoffskifte uten antistoffer

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard Cortef - to links

To, meget informative links om hydrocortison-lægemidlet Cortef. Det første er en fin info. Den anden er en tråd på ThyroidAbout Forums. Desværre begge på engelsk, men prøv alligevel....

Cortef
    Starting Cortef

Underligt nok findes Cortef i Danmark kun til hospitalsbrug, i form af drop- og injektionsvædske. Det siger ikke så lidt om den danske lægestandes manglende anerkendelse af binyretræthed, som et selvstændigt syndrom.

For egen regning vil jeg gerne opfordre alle til pure at nægte lade sin binyretræthed behandle med andet end (kun!) hydrocortison. Behandling med andre steroid-præparater med andre indholdsstoffer, som f.eks. Prednison eller Prednisolon m.fl. - vil altid fejle. Og når den fejler, vil enhver mainstream-læge se det som bevis på, at binyretræthed enten ikke findes, eller at patienten slet ikke har svage binyrer.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2008
    Meldinger
    68

Standard Hydrokortison

Noen som vet hvor jeg kan få kjøp Hydrokortison (piller) på nettet?
    Hilsen Persa - Erfa bruker. Les mer: Lavt stoffskifte uten antistoffer

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Hydrokortison

Jeg vil også gjerne vite det om noen vet om det er mulig å kjøpe på nett!
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Har ikke prøvd noen av disse selv da !
    Her er en "checker" : http://www.pharmacychecker.com/Prici...rengthId=30369
    klikk feks. på denne :
    https://secure.adv-care.com/cgi-bin/...oup.d2w/report
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Noen av dem krever resept ser jeg.
    disse kanskje ikke ?
    http://www.drugdelivery.ca/s3555-s-HYDROCORTISONE.aspx

http://www.yournutritionshop.co.uk/shopexd.asp?id=656

Denne har jo Anisa i en annen tråd....
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Hei...jeg hadde en svært lydhør og informativ time hos fastlegen min på fredag.
    Du har en gang sagt n,Finn at kanskje yngre leger er mere lydhøre/lærevillige.
    Jeg ble som nevnt ,under tråden min ,medisinert ned MYE da min TSH ble subrimert...og jeg ble ganske raskt syk som jeg aldri før har vært.(minner om den avisartikkelen som ble referert for en stund siden, bare jeg hadde kjent hypo fra før)....
    Nå er fastlegen min på glid. Han nevnte både Cortef og Florinef samt noen jeg ikke husker. Så "PERSA" det er mulig å få medisiner via lege har til lands. Har du en ok fastlege. Min sa den gang jeg fikk prøve "Prenisolon( endokrinologen også),i flere runder, at en prøveperiode er IKKE skadelig. Jeg ligger på morgenkortisol blod på 251 der nedre refområde er 250. (tolv timer senere er den 210.....ingen kurve her, snarere tilnærma en rett linje).
    Anisa, jeg lurer på følgende. Min lege sier at Prenisolon har vært positivt for meg.Og ja, jeg blir bedre, men tar ikke så lang tid etter opphold, så blir jeg dårligere. igjen..særlig den sprøe muskelsvakheten, øyet mitt(som mulig er aldosteronrelatert),sover dårligere ,svetter mye mere etc.
    Er lenge siden jeg leste der, men mener å huske at dr. Ried (?) i
    "Stop The Thyroid Madness" skrev at han kjørte 20mg "Prenisolon" f.eks.--i minst 2-3 mnd eller lenger.......
    Så Persa og evnt andre... medisin er altså å få. MEN jeg spurte ikke om det var på vanlig resepet eller registrerinsfritak.(Cortef og de andre)
    Vi skulle komme tilbake når de nye spyttprøvene mine er tatt, men må vente litt til pga av kortisoltilførsel...
    Dette ble visst rotete, men vi trenger ikke nødvendigvis handle via nettet.
    Kanskje det er bra at legene nå får en "storm", slik at noen skjønner" ingen røyk uten ild".
    PS.
    Så er det jo binyreekstrakt:"NUTRI ADRENAL EXTRA" som kjøpes via nettet. Husker ikke adr. i farten , men den kan jeg evnt. finne igjen senere. DS.
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Side 2 av 7 Først 1234567 Siste

Lignende tråder

1. Å få utskrevet hydrokortison...
    Av kris i forumet Hydrocortison
    Svar: 64
    Siste melding: 16-04-16, 17:19
  2. Hydrokortison, progesteron, DHEA
    Av Stina i forumet Hydrocortison
    Svar: 33
    Siste melding: 06-09-07, 22:59
  3. ang. hydrokortison-krem
    Av pling i forumet Hydrocortison