Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
Ved du hvad Carro?

Jeg ved, at 1 ug D3-vitamin D = 40 IE D3-vitamin og de 2000 IU/dag du har bestilt er en fin opstartdosis, jeg aldrig har hørt/læst om, skulle på nogen måde give overdosering. Det samme gælder de 100 mcg K2-vitaminet.

Jeg ved ikke hvor mange bokse du har bestilt, men dette uanset - er det helt ok. For fremtiden kan du i stedet bestille kombinationen D3-K2, der leveres i en fin-fin vedligeholdelsesdose . Medmindre man lider af en dramatisk mangel på et eller begge af disse to vitaminer - er denne dosering fin og tilstrækkelig. Din krop vil elske det.

Man bør bare være opmærksom på, at kosttilskud er ikke medicin og kosttilskuddet "gør sit arbejde" stille og roligt, under overfladen, hvor livsprocesserne foregår. At forvente en synlig virkning, der som en hovedpinepille - straks indfinder sig, er en fejl. Man bør betragte kosttilskuddet, som det "materiale" kroppens organer bruger til enten at fastholde funktionen, eller til at reparere sig selv med.
Takk Anisa!!

Jeg visste ikke at det fantes en sånn kombinasjonsvitamin med både D3 og K-2. Men bestilte bare 1 boks av hver så da bruker jeg det som oppstartsdose sånn som du sier også bestiller jeg den kombinerte vitamintabletten neste gang.

Takk for forklaringene dere, ble litt klokere i hvertfall!!