Viser søkeresultater 1 til 10 av 77
Threaded View
-
18-06-09, 10:31 #11
Sv: Nye prøver, kan noen tolke dette?
Du får ikke hjerteinfarkt!!! For bare nogle år siden var kolesterol-tallet 7 - det tal, der var den øverste grænse for det acceptable niveau af kolesterol. Man blev først sat i behandling da tallet var højere og det var helt normalt, at man først kom i behandling med medicin, når tallet har passeret 9-10. Men så kom de nye lægemidler og lægerne på congresser rundt om på alle kontinenter har vedtaget, at nu skulle den "farlige" kolesterol-grænse ligge på tallet 5 i stedet. Så med et slag fik vil alene i Europa millioner af "nye" kolesterol-syge til glæde for statin-producenter således at statiner er nu den mest solgte medicin over hele verden. Alligevel har der aldrig været flere døsdsfald pga. blodpropper end efter at statinerne er begyndt at blive uddelt som bolcher og efter at folk var begyndt at leve fedtfattigt.
Så slap af Carro og lad ikke angsten overmande dig, slå koldt vand i blodet og læs på tingene først, og du vil opdage, at det overhovedet ikke er så håbløst, som du nu frygter.
Højt kolesteroltal er i øvrigt et "normalt" symptom på på ikke-velreguleret hypothyreose. Mit eget kolesterol fald "af sig selv" i løbet af nogle måneder efter at jeg startet henholdsvis D-vitamin, lavkarbo og Westhroid samt udvidede mit kosttilskud med Lecithin, B3-vitamin type Nikotinsyre og så C-vitamin på ca. 2 g. dagligt. Nu spiser jeg fuldfed mad og mit kolesteroltal "flagrer" omkring 3-tallet....
Ja, paradokset er bare dette, at man får højt kolesterol IKKE af kostfedt (ikke vildt overforbrug af, men normalt forbrug) - men af kulhydrater! Og aldrig har der været så mange slagtilfælde og blodpropper, som efter at befolkningerne var begyndt at følge de nationelle kostråd om at leve fedtfattigt. Så din familie er helt forkert på det. Du må følge dine egne instinkter og hvis det er sådan de hjælper dig, når du fortæller... Ja, så bør du måske overveje ikke at betro dig til dem omkring dit helbred. Det lader til, at ikke alene får du ikke den støtte du regner med, men at de reelt yderligere gør dig endnu mere (unødvendigt) urolig.
Personligt mener jeg, at kolesterol-medicinen egner sig ikke til stofskiftesyge, da den ødelægger den kolesterol-type, som er hormon-bærer i kroppen og i vores situation, har vi ikke brug for en yderligere forringelse af netop det....
Måske var det en ide, at oprette emnet selvstændigt her på Sonjas, da det ser ud til, at flere stofskiftesyge kan komme ud for det samme som du....
P.S. Blodtrykket. Det kan altid betale sig at anskaffe selv en blodtryksmåler og måle selv sit blodtryk hjemme i ro og mag. Ufatteligt mange mennesker får forhøjet blodtryk af alene at sidde i en lægekonsultation og få det målt, med usikkerhed og nogle med ængstelighed, der får blodtrykket til at stige, selv om det ellers kan være ganske normalt.
P.P.S. Tak n`Finn. Enig i hvert et ord!• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Forvirret over Hashimotos info
Av Xaka i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 14Siste melding: 10-04-09, 13:52 -
Diagnosen
Av Elis@beth i forumet Lavt stoffskifteSvar: 19Siste melding: 26-08-07, 21:30 -
Har hatt hashimotos/knutestruma en god stund
Av sos i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 21Siste melding: 01-05-07, 21:19 -
Prøver som bør tas - og dosering - ved Hashimotos
Av Stina i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 82Siste melding: 01-09-06, 20:45

Svar med sitat

Bokmerker