Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
Hybrid View
-
02-06-09, 13:12 #1
Sv: Skjønner ikke de nyeste blodprøvene mine!
Anti-TPO prøven din er jo positiv på thyreoiditt. Altså betennelse i kjertelen. Dette er u-helbredlig i dag, og går sin gang mot at kjertelen tilslutt blir helt u-produktiv.
I denne perioden kan ferdiglaget thyroxin slippe ut i perioder og stoffskiftet kan variere sterkt.
Det k a n jo være årsaken ?
Du skriver ikke om du spiser thyroxin ?
Det er ikke nødvendig å ta flere antstoffprøver - det går ikke bort, og reflekterer ikke alvorligheten. Den er enten positiv eller negativ og forsvinner ikke før kjertelen er borte.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
02-06-09, 13:41 #2
Ok.. Men er det normalt med en så stor variasjon da?
Er ikke medisinert enda nei.. har ligget i "gråsonen" med masse symptomer på lavt stoffskifte i to år nå, så fikk litt bakoversveis av de siste blodprøvene.. Symptomene jeg har hatt på lavt stoffskifte er de "vanlige": kald, trøtt, tørr hud og hår, trøtt og sliten, lite apetitt men går opp i vekt, i perioder ganske glemsk og surrete.. eneste forskjellen nå er som sagt at jeg har vært EKSTREMT stressa pga eksamenstid og jobb samtidig, som har gjort til at jeg ikke har klart å slappe av med god samvittighet (alltid noe jeg BURDE gjort), og generelt stress foran eksamener fordi jeg sliter med å få jernteppe når jeg sitter i lokalet :/For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
02-06-09, 15:57 #3
Kan jo si at det er mot normalt med så stor variasjon - men overraskelser og uforklarligheter ligger på lur med dette.....
Jeg foreslo bare det jeg kunne tenke meg, men flere årsaker kan tenkes.
Mange opplever økt stoffskifte før det blir lavt av samme årsak. Derfor kan man ikke slavisk stole på blodprøvene. Legene på faktisk tenke litt på oss også.
Stress vil nok ikke påvirke kjertelen. At du føler deg stresset kan komme av at binyrebarken ikke følger helt med i produksjon av stresshormoner.
De er jo også endokrine kjertler og styres jo også av hypofysen. Dermed er det jo et visst avhengighetsforhold i systemet. Det er også her tanker kan møte hormonsystemet, så omvendt er også mulig.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
03-06-09, 15:24 #4
Hm, okei. Så det som nesten er en tendens på høyt stoffskifte nå, kan være at stoffskiftet gjerne kan være litt jojo mens kjertelen ødelegges? Lang tid er det vanlig å gå før antistoffene tar knekken på kjertelen helt da?
Tusen takk for svar, altså.. høres jo logisk ut det du sier også, når jeg tenker meg om
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
Lignende tråder
-
Hva gjør man med de som ikke skjønner seg på hypotyreose?
Av Thomas W H i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 12Siste melding: 18-10-08, 21:23 -
Huff så oppgitt man kan bli! Blodprøvene mine plutselig er fine
Av Anne Ma i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 38Siste melding: 21-06-07, 01:16 -
Vekta - trodde ikke mine egne øyne
Av Stina i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 67Siste melding: 21-08-06, 01:10

Svar med sitat
Bokmerker