Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Threaded View
-
23-05-09, 12:26 #2
Sv: veldig høy puls ved trening
Sist jeg var hos lungelegen min (har astma og nedsatt lungefunksjon, ca 65 % av normal funksjon), diskuterte vi akkurat dette med makspuls. For min almennlege ville at det skulle sjekkes. Lungelegen sa at det var en kostbar og unødvendig undersøkelse, som egenltig ville si veldig lite om meg som er forholdsvis godt trent. Han sa rett ut at det er bare tull å gjøre på en som meg.
Alle har forskjellig maks- og hvilepuls. Det som er lurt er å lære hvor din makspuls er i perioder hvor du er godt trent. Da har jeg den som et mål å gå mot dersom jeg har trent lite en periode. Samt hvor lenge jeg klarer å holde meg der, selvsagt.
Å trene til jeg er svimmel og får blodsmak i munnen er ikke min måte å trene på. Instruktører som presser frem den biten gjør meg bare sinna. Det er vikig at treningen er morsom! Uansett om vi trener alene, i studio, i basseng eller i skauen!
Jeg er snart 49 år. Når jeg gir jernet under intervalltrening er min makspuls på ca 165, da har jeg ikke så mye mer å gi. Min puls skvetter også fort opp i 140-150 når jeg varmer opp.
Uansett har vi ikke puls som de som opptrer profesjonelt! De har ikke problemer med thyreoidea som vi har. Og de bruker litt mer tid og energi på trening....
Når pulsen går raskt ned er du jo bra trent!• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Lav puls...
Av Thomas W H i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 3Siste melding: 05-10-08, 18:59 -
Rar puls rett etter trening
Av litza i forumet Høyt stoffskifteSvar: 15Siste melding: 03-10-07, 18:07 -
Trening og puls
Av bambi i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 4Siste melding: 23-03-07, 19:15 -
Puls...
Av Shanita i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 1Siste melding: 21-03-07, 23:43 -
Syk puls...
Av Maia i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 9Siste melding: 06-01-07, 14:59

Svar med sitat
Bokmerker