Jeg synes du bør få tak på de andre prøvesvarene også, Tsh alene gir ikke noe godt svar på hva du bør gjøre videre.

Men den kan tyde på at du muligens trenger litt større dose for å ligge der kroppen trives og har det best ut i fra hva du beskriver om din tilstand, altså at du har blitt bedre, men....

Jeg synes også at du i fremtiden skal be om utskrift av dine verdier og ta vare på de. Målsettingen fremover er at du skal finne den dosen med medisin som gjør at du har det best mulig (her snakker vi kanskje finjustering etterhvert) da er det veldig greit å vite hva verdiene dine er når du føler deg bra.

Ths'en på 4.4 kan være innenfor laboriatoriets referanseverdier og da gjør mange leger ingenting og antar at du har det greit. Det ser allikevel ut til at du trenger en lavere Tsh for å ha det bra (bør som nevnt vurderes sammen med de andre blodprøvene FT4 og FT3 og formen din). Her kan det da hende legen sier at du ikke skal endre på noen ting, men at DU faktisk må gjøre en liten doseendring for å nå det som for kroppen DIN er det optimale. Når du nå har nådd 100 på dosering pr. dag, så kan det faktisk her handle om så lite som en økning på 50 i uka!!! Her er mitt råd at du gjør små justeringer, i flere omganger, hvis de skal gjøres. Ta dette opp med legen din på onsdag når du får vite hva de andre blodprøvene viser. Har du det ikke godt tyder mye på at du mangler det "lille ekstra"