Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
Threaded View
-
13-05-09, 18:53 #1
Bruker
- Medlem siden
- Feb 2007
- Meldinger
- 1
hvordan snakke med leger?
Hei, alle sammen!
Jeg har hvert medlem her en stund, men ikke skrevet inn på forumet. Jeg er en jente på 25 år. Jeg har tatt levaxin siden juli 2007, etter at jeg ble lagt inn på sykehuset i svært dårlig fysisk og psykisk tilstand. Det var legene på sykehuset som satte i gang levaxin 50 mkg etter disse blodprøvene:
TSH: 4
Fritt T4: 7
Anti-TPO: 1000
Etter levaxinen har jeg blitt bedre psykisk, men fysisk har det ikke hjulpet så mye (mye håravfall, benhinnebetennelse, DÅRLIG og TREG fordøyelse, energiløs, vanskelig å gå ned i vekt til tross for intensiv trening og diett...generelt kjennes det som en daglig kamp for hverdagen
)
Det som er mitt problem er at jeg svinger kraftig i fritt T4 og dette medfører igjen at legen min hele tiden forandrer dosering (dette er fastlegen min, og en annen enn på sykehuset). T4 har siden juli-07 liggi mellom 7 og 29, og dosering har vært mellom 50-225 mkg. Jeg tar prøver hver 1-3 mnd, etter hva legen ber meg om.
(Måling for en mnd siden var T4 på 9, og jeg tar nå 10 mkg 5 ganger i uken og 15 mkg 2 ganger i uken.)
Legen min virker svært fornøyd med seg selv over at jeg er under oppfølging og at jeg får medisiner. Han bryr seg lite om at jeg beskriver de plagene jeg fortsatt har, og han sier bare at jeg må vente til han har funnet en korrekt dose medisin. "Så fort medisindosen er korrekt, så forsvinner alle plager", sier han.
-Hvordan kan jeg være så sikker på at det er rett behanding jeg får (kun Levaxin)?
-Hvordan kan jeg være sikker på at han analyserer prøveresultatet rett?
-Det har nå gått to år med denne forferdelige svingningen. Og jeg vet ikke hvordan jeg skal få han til å høre på meg!?
Jeg klarer ikke disse svingningene mer...det må være noe mer legen kan gjøre for å begrense dem. Jeg har hele tiden de fysiske plagene, men så fort T4 synker, kommer de psykiske i tillegg.
Dette ble kanskje mye spørsmål og klagingpå en gang, men jeg trenger sårt litt hjelp med å få en faglært lege til å høre på meg.
Hilsen Camilla
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
Lignende tråder
-
en liten artikkel om hvordan leger tenker
Av nora i forumet Hos legenSvar: 1Siste melding: 20-05-10, 17:58 -
Mitt brev i mangel av mot nok til å snakke.
Av Happybody i forumet Breve til legenSvar: 6Siste melding: 04-11-07, 10:09 -
Leger i Ski?
Av baremei i forumet Hos legenSvar: 1Siste melding: 04-10-06, 19:55 -
Noen tips? Skal til legen og snakke om det
Av Snegle i forumet Hos legenSvar: 7Siste melding: 06-06-06, 21:13 -
Dr. Følling på SIA
Av Tone i forumet Hos legenSvar: 4Siste melding: 04-09-05, 16:15

Svar med sitat
Bokmerker