Viser søkeresultater 1 til 10 av 18

Tråd: Maikas dagbok

Hybrid View

Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    154

Standard Sv: Maikas dagbok

TSH på åtte?! Også senker legen dosen??? Herregud...
    Jeg fikk behandling da min TSH var på 4, og T4 var 9,3. Da var jeg så dårlig at jeg nesten ikke klarte å holde meg oppreist.

Skriv i kalenderen din når og hva slags dose du går på, og når du senker og øker dosen. Da er det lettere å se om det er sammenheng på når du føler deg værre og bedre.

Nei, støtte får man ikke så mye av når det er noe galt. Har snakket mye med en venn om dette. De fleste dr.... i andre. Tenker ikke på at noen man kjenner kanskje ikke har det så greit. De fleste slenger ut: "Du må bare komme på besøk!" "Du må bare ringe!" Skjønner ikke at hvis det skal være noen vits, så er det jo de som må gjøre det.

Hadde det ikke vært for Sonjas stoffskifteforum, tror jeg ikke jeg hadde funnet ut hva som var galt med meg. Det er jo for dumt, vet du: - jeg finne ut, ikke legen! Men sånn er det.

Derfor: Det er her du finner støtte, svar og informasjon som kanskje kan hjelpe deg til å bli bra.

Håper du får hjelp her på forumet og hos en ny lege, slik at du blir friskere og kan lettere klare å ta tak i ditt sosiale liv.

Skaff deg masse kunnskap, så er du litt sikrere når du er hos legen. Da er det litt lettere å stå på ditt.

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Buskerud
    Alder
    49
    Meldinger
    18

Kjære Maika!

Jeg sitter med tårer i øynene etter å ha lest historien din.
    Det er helt forferdelig at man blir behandlet på den måten av helsevesenet.
    Jeg har selv opplevd mye likt som deg, så jeg kjenner meg igjen også.

Når man opplever at kroppen streiker mer og mer, som er fortvilende nok i seg selv, søker man hjelp og ender opp med å bli totalt nedbrutt psykisk også. Jeg har ikke ord ...
    Det er vanskelig å komme seg helt etter noe sånt, når det er så banka inn av autoriteter, år etter år, at du er feil, du er ikke verd å tro på, det du føler og opplever stemmer ikke ... (Nå snakker jeg ut fra egen erfaring).

Jeg må si at du er sterk! Du er ei flott jente, som fortjener å bli hørt, trodd og tatt vare på. Å bli helt frisk og få et lykkelig liv. Dette ønsker jeg inderlig for deg.

Denne coachen som er nevnt ... Kan det være NLP coach det er snakk om?
    Det er en terapeut som, i motsetning til mange psykologer, fokuserer på å skape en god fremtid i stedet for å grave seg ned i fortiden.
    Jeg klarer ikke å forklare så mye akkurat nå, men jeg har selv gått til en sånn, og det var noe helt annerledes enn å gå til psykolog, som jeg også har veldig dårlig erfaring med. NLP kan være verdt et forsøk.

Stor klem til deg Maika!
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Medlem siden
    Aug 2008
    Meldinger
    41

Hei!
    Ville bare gi deg en , og håper virkelig du får den hjelpen du fortjener.

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Vest
    Alder
    58
    Meldinger
    420

Hvordan går det med deg Maika?
    Har du fått hjelp av ny lege og ny psykolog?
    Høyt Ft4, formen svinger fra bra til dårlig.
    Dagboken til VibekeW

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    63
    Meldinger
    3,120

Jeg gråter inni meg når jeg leser din sterke historie!

Høres ut som din lege er like lite oppdatert som min når det gjelder stoffskifte. Jeg har så langt truffet en endorinolog, en kommuneoverlege og en turnuskandidat som tror at høy TSH betyr at man får for mye medisiner
    Til høyere TSH er, til mer medisin trenger man.
    Jeg har også blitt stemplet som deprimert, og blitt behandlet som en hypokonder og sendt til DPS uten bedring.
    Til slutt ble jeg sendt til en coach. Det var NAV som betalte og søkte meg dit. Coachen jeg gikk til er det beste mennesket jeg har vært borti. Hun hjalp meg til og se styrke der leger så svakhet, og hun støttet og oppmuntret meg til jeg klarte og gå med løftet hode igjen. Skulle ønske det fantes mange, mange som henne der ute.
    Jeg håper ting går bedre for deg og du får den hjelpen du har rett på og forjener å få

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    112

Sitat Opprinnelig skrevet av VibekeS Vis post
    Hvordan går det med deg Maika?
    Har du fått hjelp av ny lege og ny psykolog?
    Hei og takk for omtanke
    Har helt gitt opp både lege og psykologer.
    Har en vikarlege som bare føyser alt vekk,
    og siden jeg er såpass dårlig at jeg kun er oppe og sitter 4-6 timer i døgnet så har jeg ikke krefter til å gjøre noe med det.
    Jeg er ute av leiligheten en gang hver 14 dag for å handle mat,
    og det er så utmattende at jeg ofte ender med å holde sengen et par dager.
    Kun krefter til det nødvendigste.
    Om jeg hadde fått en psykolog så tror jeg neppe jeg hadde orket å gå dit heller.
    Stoffskifteprøvene er dessverre normale, alle andre prøver jeg har tatt likeså,
    vitaminlagrene og ferritin er helt fine,
    så får ikke svar på hvorfor det er slik.
    Ny og forvirret hypo... Maikas dagbok

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    63
    Meldinger
    3,120

Er du sjekket for ME?
    Så utmattende som du beskriver hverdagen din, så er det svært mye som minner om hvordan sønnen min har det, og han har fått ME-diagnose.

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    112

Sitat Opprinnelig skrevet av BenteR Vis post
    Er du sjekket for ME?
    Så utmattende som du beskriver hverdagen din, så er det svært mye som minner om hvordan sønnen min har det, og han har fått ME-diagnose.
    Jeg mistenkte det før legen sa at jeg var trøtt pga lavt stoffskifte. Ble litt kvikkere da jeg fikk levaxin, men så jevnet det seg ut igjen, og jeg er trøtt selv om prøvene er innenfor verdiene. Trist å høre om sønnen din :/
    Ny og forvirret hypo... Maikas dagbok

Lignende tråder

1. Vimselitens dagbok
    Av Vimseliten i forumet Dagboker
    Svar: 8
    Siste melding: 06-02-09, 01:29
  2. ~~des65 sin dagbok!~~
    Av des65 i forumet Dagboker
    Svar: 19
    Siste melding: 21-07-05, 12:35

Bokmerker

Regler for innlegg