Sitat Opprinnelig skrevet av camomilla Vis post
Uff a meg dette var en trist historie.

Jeg vet ikke noe mer om deg enn denne historien. Hvorfor har du gått ned i dose på Levaxin?

Før jeg ble diagnostisert trodde jeg selv at jeg kanskje var schizofren, men det stemte liksom ikke. Det nærmeste jeg kom etter å ha undersøkt litt, var at jeg måtte da være manisk depressiv (bipolar 2).
Men det var jeg jo ikke, jeg hadde lavt stoffskifte, men blodprøvene var ikke "gale" nok.
Derfor ville legen sette meg på et antipsykotisk medikament, men det nektet jeg, fordi jeg visste det ikke var det som feilte meg.
Gikk til privat lege og fikk til slutt Levaxin.

Jeg kjenner folk som ikke har så bra erfaring med psykologer de heller.
Det virker ikke som du får noe særlig ut av å gå til din psykolog heller.
Et godt alternativ er å gå til en eller annen form for coach i stedet. Jeg vet ikke hva det heter, ikke vanlig coach, men en slags mellomting mellom det og psykolog.

De hjelper deg frem i stedet for å bare sette deg tilbake i form av retoriske spørsmål og dveling i fortiden. De lærer deg til å hente frem styrke og ressurser hos deg selv.

Jeg tror ikke du er schizofren. Hva skjer med Levaxinen?
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding
Jeg gikk på levaxin50, neste blodprøve viste TSH på 8, og da mente legen jeg skulle redusere til levaxin25... pga massive problem med fastlege har jeg byttet fastlege og skal dit for første gang neste fredag. gruer meg veldig... Synes det med coach høres spennende ut, har tenkt på det før..men hvis det ikke er vanlig coach, hva skal jeg da søke etter? Regner med at de jobber privat og en ikke trenger henvisning? Jeg har problem med å greie vanlige ting i hverdagen pga utmattetheten min, og har ikke familie som stiller opp. De meldte meg ut av familien for lenge siden fordi de "skammer seg sånn over at jeg er så lat" Jeg har aldri vert syk jeg, bare fryktelig lat, og må ta meg sammen" At psykologen forklarer trøttheten utifra szhizofreni når jeg har fått diagnosen hypothyreose, gjør meg enda mer trist og lei.
Jeg er så fortvilet for tiden at jeg orker snart ikke mer.
De som har ansvaret for å hjelpe meg motarbeider meg...
Hvem kan hjelpe meg da tenker jeg og faller nedi et dypt sort hull