Carro, du skal ikke ta ansvar for om du "trekker ned" folk rundt deg! de får ta ansvar for seg selv, de! Hver og en av oss har selv ansvar for oss selv. Dersom vi skal ta så mye ansvar, får vi ei bør å bære som ingen kan ta på seg. Prøv å tenke at det ikke er din jobb hvordan andre påvirkes av deg

I tillegg tror jeg nok at du har andre og positive elementer i din uttrykksmåte som de andre opplever. men fordi du lider under mangel på energi og føler deg langt nede, så er det vanskelig for deg å se at de andre kanskje ser andre og fine kvaliteter ved deg selv (jeg snakker av lang og dyrekjøpt erfaring!).

Jeg tror ikke det er lett for andre å forstå usynlige sykdommer. Enten det er psyke eller stoffskifte. Ikke gi opp å sende noen drypp med folkeopplysning. Noe når sikkert inn hos noen, tror du ikke?

Jeg ser bare med meg selv: Min mor er hypo. og før nå ved juletider visste jeg ingenting om det vi hadde felles, nemlig hypotyreose. Hun tar lett til tårene. Jeg har aldri forstått at det handler om hennes hypotyreose. Jeg har slett ikke vært overbærende. Jeg har oppfattet henne som veldig depressiv. Tung. Tung å prate med. Nå tenker jeg, fordi jeg vet bedre, at hun høyst sannsynlig har lidd i årevis, med underdosering og sikkert manglet T3. Fordi jeg nå vet, så ser jeg henne i et annet lys. Med mer forståelse.

Jeg tror at dersom du sender små drypp rundt i verden, til kjæreste, venner, familie og arbeidskollegaer, så vil noen av dem sakte men sikkert begynne å forstå litt av det som plager deg.