Viser søkeresultater 1 til 10 av 27
Tråd: Oppgitt
-
01-07-06, 11:40 #1
Oppgitt
Hei!
Jeg sliter med lavt stoffskifte, går på Levaxin og har gjort det siden i januar, jeg håpet på og trodde kanskje at dette skulle hjelpe meg ned i vekt, men den gang ei, er det noen som kan gi meg noen gode tips og råd?
Jeg har ett fornuftig kosthold ca 1400 kcal pr. dag og jeg trener relaltivt hardt tre ganger i uken, men vekten står bom stille!
Jeg har lest en del tråder og innlegg her, og ble ikke så veldig mye mer optimist av den grunn....så hjelp!
-
01-07-06, 17:57 #2
Se svaret mitt til hsn over. Må gå nå. Skal ut og grille :d
-
01-07-06, 20:32 #3
Jeg hadde også en forhåpning om at med en gang jeg begynte med Levaxin skulle vekten endre seg. Det gjorde den ikke, ikke med en gang. Men smått om senn gikk det bedre og bedre. Men jeg måtte jobbe systematisk med meg selv, for det er vanskeligere å gå ned når man har lavt stoffskifte.
Vær tålmodig og stå på, så kanskje det funker for deg også.
-
02-07-06, 01:02 #4
Hei jeg tror du spiser for lite og trener for hardt kansje jeg vet ikke men og trene hardt og man ikke spiser nok som en voksen kvinne skal vell ha noe med 2000 kalorier som er normalt. Trener man hardt får man muskler og man kan holde på en del væske og da holder vekta seg der da. Så spis sunt og tren sånn passe ikke overdriv. Men sikkert andre her som vet mer enn meg da LYKKE TIL KLEMZ
Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.
-
02-07-06, 02:31 #5
Kanskje du simpelthen spiser for lite? Det er ikke om å gjøre å spise lite, men å spise nok når man skal ned i vekt. Kanskje du ikke har riktig dose Levaxin enda, heller? Er dosen for liten er det vanskelig å gå ned.
Enkelte med lavt stoffskifte synes det fungerer greit å gå ned i vekt med et opplegg a la Fedon eller Atkins, kanskje det er noe du burde titte litt på?Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
-
02-07-06, 12:19 #6
Jeg har prøvd Atkins dietten og har ikke følt meg så elendig i form noen gang. Men det er meg da, det kan jo fungere flott for andre. Vi skal vel dele erfaringer her på forumet så jeg tenkte jeg skulle skrive det ned.
Når det gjelder å spise nok så er det viktig å spise flere ganger om dagen. Jeg kjenner en dame som bare spiste 1 gang pr dag! Hun begynte å spise 4 måltider til dagen og gå en tur hver dag. Nå har hun gått ned 15 kg. Hun spiser normal mat.
-
02-07-06, 13:34 #7
Jeg har det bedre uten brød og poteter, og jo mindre jo bedre, altså passer atkins meg.
Jeg vet det er noen andre som må spise lite-fett-og-mer-karbo-ogmindre-kjøtt.
Hva veier du? Hvis du veier ganske mye (mer enn bmi 25 og livvidde over 80 cm) har du insulinresistens og da får du ikke lik effekt av maten som vi eller noe sånt, og stoffskiftemedisinene virker heller ikke bra nok.
Eller kanskje er du undermedisinert? Da vil du ikke få effemt av treneing eller å spise færre kalorier.
skjønt kalorier, det er også viktig hva man spiser, ikke bare kaloriene. fedon sier man skal nesten bare spise lavglykemisk samt alltid ha noe protein og litt fettsyrer til hvert måltid, fordi protein stimulerer glukagon som muliggjør forbrenning. Uten glukagon lagres alt man spider som fett...Insulin gir beskjed om å lagre alt som fett.....så der er ikke bare kaloriene.
nora
-
02-07-06, 23:23 #8
Men mange dietter er farlige for man trenger litt av hvert, kroppen trenger det
Man kan gå ned i vekt på en sunn måte selv om mange er utålmodige på det så trodde jeg det viktgste må være og bli bedre av sykdommen Lavt Stoffskifte og at man ikke er så sliten at man får rett dose så får jo også vekten komme etterhvert men er jo viktig fokusere på og leve bra og sunt og trene litt men ikke overdrive med trening og kosten at man gjør det værre for kroppen. Man må få i seg det en kvinne skal i løpet av en dag og trene litt ved siden av viss man klarer eller gå tur, sykle eller enkle øvelser hjemme
Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.
-
03-07-06, 10:52 #9
Lilja, du har så rett. Bra du nevner de viktige tingene. Og fett må man også ha noe av. Ernæringsfysiologen sa at man trenger noen fettsyrer til hvert måltid. (helst lik mengde omega-6 og omega3)
-
03-07-06, 19:20 #10
jeg kan anbefale Ryvita knekkebrød, gjerne dem med sesamfrø. De er gode, mettende og inneholder lite kalorier. De er rike på fiber.
Ellers så syns jeg at det burde vært egne slanke kurs for oss med hypotyrose, det er ikke like lett for oss å slanke oss som for de med normal forbrenning.
Lignende tråder
-
Huff så oppgitt man kan bli! Blodprøvene mine plutselig er fine
Av Anne Ma i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 38Siste melding: 21-06-07, 01:16
Svar med sitat
Bokmerker