Viser søkeresultater 1 til 10 av 77
Threaded View
-
20-03-09, 12:26 #10
Sv: Mine prøvesvar
Referanseområder (!) er da området mellom to verdier. Disse områdene varierer fra lege til lege, avhengig av hvilket laboratorium (sykehus) de bruker. Aker har feks 9 - 22 (jeg husker ikke, bare gjetter, hehe!) på FT4. Det sier da, at normalen ligger mellom disse to tallene. Men det betyr ikke at du MÅ føle deg superfrisk med en verdi på 9 feks. Eller 10. Din normal kan jo være 18 eller 19 for alt vi vet. Mange leger er litt blinde på disse referanseområdene. D-vitamin feks. har jo et latterlig lavt nedre referanseområde. Det er feks fra 20 til 200. Jeg har hatt 25-30 lenge nå, og det er alt for lavt, viser det seg av nyere forskning - Man skal helst ha over 80! Og legen min har lenge sagt at jeg er innenfor referanseområdet. Skjønner du?
Uten referanseområder vet man ikke hva blodprøvesvarene egentlig betyr!
Til en viss grad.
Lignende tråder
-
Forvirret over Hashimotos info
Av Xaka i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 14Siste melding: 10-04-09, 13:52 -
Diagnosen
Av Elis@beth i forumet Lavt stoffskifteSvar: 19Siste melding: 26-08-07, 21:30 -
Har hatt hashimotos/knutestruma en god stund
Av sos i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 21Siste melding: 01-05-07, 21:19 -
Prøver som bør tas - og dosering - ved Hashimotos
Av Stina i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 82Siste melding: 01-09-06, 20:45

Svar med sitat

Bokmerker