Jeg er fremdeles ikke enig. 2 måneder er kort tid, selv om "lite skjer i blodet" (som heller ikke stemmer for alle).

Det tar 6-8 uker før virkningen i kroppen begynner å melde seg. Deretter skal kroppen jobbe, friskne til, begynne å fungere igjen, tilpasse seg og i det hele tatt. I tillegg kommer det at aktivitetsnivået gjerne øker i takt med formen, og når kroppen ikke er ferdig med jobben med å bli bra kan det ta enda lenger tid.

Jeg ble aldri overdosert på Levaxin, men klarte det aldeles utmerket på Armour, ved flere anledninger, enda så forsiktig jeg økte. Nå, etter flere år på Armour/Levaxin-kombinasjon som fungerer utmerket til hverdags blir jeg fremdeles både over- og underdosert høst og vår, og FT3 og FT4 flytter seg i takt med årstidene. TSH er det ingen som bryr seg om hos meg.

Jeg kan bruke samme dose i flere måneder, for så å sovne på so**** igjen hver dag i et par uker. Da må det ny prøve til, for jeg vet aldri om jeg skal opp eller ned dosen siden jeg får samme symptomer på begge.

Dere må ikke bruke deres egen tilstand som fasit for andre, det skal ikke jeg heller. Det er store individuelle forskjeller der ute, og ingen har lyst på hverken for mye eller for lite medisin.

Men dette tar lang tid, det tror jeg alle er enige i, og det er altfor mange grelle eksempler på at å skynde seg for fort fører til ny nedtur. Det samme gjelder å skynde seg for langsomt. Det var denne berømte mellomtingen...

Og med stjernesmell mener jeg at man kan bli enda dårligere enn man var, både mentalt og fysisk, fordi formen var på vei opp, og så krasjlander man hardt og brutalt. Det tar på både her og der.

Begge dere antyder at vedkommende "skal gå underdosert" hvis hun reduserer dosen nå. Det er ikke tilfelle, og har aldri blitt sagt. Poenget er å slippe den helt forjævlige overdoseringen som kan oppstå med så stor dose på så kort tid.

Så får man heller skynde seg langsomt, selv om det i seg selv også er en påkjenning.

Tror jeg. Men det er bare meg...