Viser søkeresultater 1 til 10 av 27
Threaded View
-
16-03-09, 19:51 #6Hildemor Gjest
Sv: Legen mener jeg er overdosert, jeg er uenig...
Jeg forstår ikke helt hvorfor du skal redusere til mindre enn da blodprøvene viste en Tsh på 6.56 og en ft4 på 12.9??? Det mest nærliggende ville jo være å legge doseringen en sted mellom 175 og 200, feks 3 dager 200 og 4 dager 175 feks. Jeg synes reduseringen virker for stor.
Men som baremei sier vil du kunne gå på en smell om du fortsetter på 200. Det er normalt å føle mer energi når man tipper over i litt høy, selv om du kanskje ikke er der helt ennå. Denne "smellen" oppleves forskjellig fra person til person, selv synes jeg det er svært ubehagelig. Og den er ikke nødvendig å gå på hvis man gjør en forsiktig økning. Så er resten selvsagt opp til deg, du kan risikere at du tipper over i hyper og får symptomer på det (da må du leve med symptomer på det en stund mens du reduserer). Du kan også hvis du fortsetter på samme dose oppleve at det flater ut og at neste blodprøvetaking viser en høyere tsh og en lavere ft4. Dette er dessverre uforutsigbart.
Men igjen synes jeg det er litt merkelig at du skal ned på en lavere dose enn 175 pr dag. Men det er mulig legen din er redd du har hatt en for stor økning her og at dette vil gjøre at du tipper over i høyt, altså litt-føre-var tankegang.
Lignende tråder
-
Hva mener dere om dette?
Av Stina i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 1Siste melding: 27-05-08, 22:27 -
Har hypo. men legen mener at symptomene er psykisk
Av Sienok i forumet Lavt stoffskifteSvar: 14Siste melding: 29-06-05, 21:12

Svar med sitat
Bokmerker