Viser søkeresultater 1 til 10 av 123

Hybrid View

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Armour = skolemedisin ?

Det er vel helst Lithium man tenker på ?
    Det har lenge vært ansett å ødlegge kjertelens produksjonsevne. Omtrent som anti-TPO.
    I det siste har man begynt å lure på om dette er korrekt. Man undersøker om det heller er så at maniske har en overhyppighet for hypothyreose.

Ikke lett å vite hva man skal tro - det eksisterer en meget sterk "pro Lithium lobby". Pasientene blir jo så deilig passive på det stoffet.......
    Ikke langt unna lobotomering dette.

Ellers er det jo reist meget bastante spørsmålstegn ved om antidepressiva i det heletatt virker - slik de er tiltenkt altså.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Det jeg lurer på for egen del, nå som jeg er i gått fra passiv mottaker til "detektivjobbing" inne i meg selv, er om min depresjon, angst og fobier har vært en del av undermedisinering av min kjertel. Lithium vet jeg ikke så mye om!
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Kan meget vel være det ruth2.
    Klart at vi med hypothyreose kan ha et genuint behov for psykiatri, men det er også helt klart at lavt stoffskifte er den egentlige årsaken til mange som behandles for dette.

Jeg hadde høydeskrekk - den ble borte med Armouren.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Akkurat nå er jeg på dag fire på Armour. De første to nettene sov jeg som en engel, de siste to har jeg nesten ikke sovet. Men jeg regner jo med at når det går seg til, kroppen venner seg til å få det den helst vil ha, og får riktig dose, så går alt så meget bedre. Så jeg sjokker rundt i en sløv døs og gjør nærmest ingenting.

Men: Når Armour forhåpentligvis begynner å virke, skal det bli spennende å se hvordan det er med psyken!

Jeg har også høydeskrekk! Når jeg kom opp på fjelltopper, måtte jeg legge meg ned, var helt overbevist om at fjellet kom til å skli ut, med meg på toppen!

Det er kjempespennende hvordan alt henger sammen! Vi er som en vakker vev, alle tråder tangerer hverandre og påvirker hverandre.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Akershus
    Alder
    46
    Meldinger
    76

T1 og T2 er nødvendig for at kroppen skal kunne danne T3 og T4. T3 og T4 dannes på et tyroglobulin ved at T1 og T2/T2 og T2 fester seg. T1 + T2 = T3 og T2 + T2 = T4. Hvert tyroglobulin dannet 1 T3 og 1 T4. Etter dannelse frigjøres disse.

T4 omdannes perifert (utenfor kjertel) til T3 (den aktive metabolitten) ved å fjerne et jodatom. Det er viktig at det er et av jodatomene som sitter ytterst som fjernes. Hvis et jodatom fra den innerste ringen fjernes istedetfor får vi reversT3 - som er en inaktiv metabolitt.

Jeg vet ikke om kanskje syntetisk T4 gjør det vanskeligere for enzymet dejodinase å finne riktig jodatom å fjerne, slik at vi blir sittende igjen med reversT3 istedetfor T3 ... ???? Bare en tanke ......

Lignende tråder

1. Jeg har brukt Levaxin siden våren 2004
    Av Lisbeth i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 24
    Siste melding: 14-09-10, 16:57
  2. Hyper siden -92 hypo siden -98
    Av heisann i forumet Lavt Stoffskifte etter Graves
    Svar: 97
    Siste melding: 21-11-09, 11:45
  3. Svar: 38
    Siste melding: 01-08-07, 18:01
  4. Brukt armour og sluttet?
    Av heisann i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 9
    Siste melding: 22-09-06, 00:20