Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    154

Standard Da stoffskiftet ble lavt, tåler jeg ikke alkohol lenger.

Da stoffskiftet ble lavt, tåler jeg ikke alkohol lenger.
    Det går som regel greit, men noen ganger så tar det helt av.
    For det første blir jeg mye dårligere dagen derpå.
    Men var i bursdagsfest i går, og måtte dra hjem kl. tolv. Da gikk det helt rundt for meg. Hadde bare drukket en halv flaske rosevin. Hadde spist ordentelig på forhånd, og fortært sprudlevannet over 3 1/2 time. Var da så dårlig at jeg måtte kaste opp (veldig stilig, men ingen merket noe) he-he.
    Våknet halv seks og ble bare dårligere og dårligere. Hadde sikkert puls på 90-100. Hadde vært interessant å måle alkoholen i blodet og pulsen. Holdt faktisk på å dra til legevakten, for jeg var så dårlig. det er ikke mulig å bli så dårlig av en halv flaske vin?
    Jeg drikker ikke ofte, kanskje en gang i måneden eller sjeldnere. Drar jo nesten ikke ut lenger etter stoffskiftehelvete.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Alder
    63
    Meldinger
    421

Standard Sv: Tåler ikke alkohol

Tåler ikke særlig mye alkohol jeg heller. Ikke dårlig, men veldig nervøs.

Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Østlandet
    Alder
    53
    Meldinger
    848

Camomilla,

Glem alkoholen. Den er ikke bra for noen, og SÆRLIG IKKE for folk med stoffskifteproblemer. Jeg har hatt puls på godt over 200 av å drikke, og "baksmellen" kan vare i opptil 7 dager for min del. + Får mye nyresten/grus av å drikke også.

Mvh.
    Thomas - Edru i 1 1/2 år

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Nei, jeg tåler heller ikke alkohol. I det hele tatt er jeg mer sensitiv for alle slags "stimulerende stoffer". Tåler ikke koffein noe særlig heller. Leste boka til Per Egil Hegge. Han skrev at Jeltsin hadde lavt stoffskifte, han drakk jo en del... kanskje ikke helt heldig?

Medlem siden
    Feb 2009
    Meldinger
    6

Der sier dere noe...har aldri tenkt på det...jeg var ALDRI fyllesjuk før, men i det siste...Herregud, sist var jeg fyllesyk i ei hel uke.....en helt ny opplevelse må jeg si..

Og, omtrent hver gang vi har hatt en liten fest, må jeg alltid spy litt før jeg legger meg, dette og etter stoffskiftet ble lavt....

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Utenfor Norge
    Alder
    51
    Meldinger
    172

Tilbake til tema alkohol:

For min del er jeg veldig billig i drift selv med godt regulert stoffskifte; 2 glass rødvin og jeg er på en god snurr og så varer det leeenge :knegg: fyllesyke er jeg heldighvis ikke plaget av.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Da stoffskiftet ble lavt, tåler jeg ikke alkohol lenger.

Jeg merker veldig godt den effekten. Ikke bare med alkohol, jeg har alltid tatt bare en halv hodepinetablett, og alltid bedt tannlegen om halv dose hvis han måtte bedøve. Med alltid mener jeg siden guttedagene, lenge før jeg fikk noen diagnose på dette.
    Jeg tok mandlene i 7.skoleår og fikk da etermaske. Jeg lå 40 timer på postoperativen før jeg våknet.

Min del av ungdomsfylla skal jeg også ta på meg - jeg holdt ut med dette på tross av lanvarig "rekonvalsens". Det tok mange år før jeg fant ut at jeg var verre enn andre.

Det skal lite til også, og dette endrer seg ikke om dosen er lav eller høy det var også slik da jeg gikk på Levaxin.

Vet ikke om andre kjenner noe til at det varierer med dosen eller med stoffskifteverdiene.
    For mitt vedkommende er det iallfall ikke noen forskjell som jeg har registrert.

Legen som gunnda refererer til, snakker vel til Hypothyreosepasienter, og disse er vel for håpentlig under behandling ?

Det skal iallfall bli intressant å følge forskningen i dette sporet.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2009
    Meldinger
    21

Sitat Opprinnelig skrevet av camomilla Vis post
    Da stoffskiftet ble lavt, tåler jeg ikke alkohol lenger.
    Det går som regel greit, men noen ganger så tar det helt av.
    For det første blir jeg mye dårligere dagen derpå.
    Men var i bursdagsfest i går, og måtte dra hjem kl. tolv. Da gikk det helt rundt for meg. Hadde bare drukket en halv flaske rosevin. Hadde spist ordentelig på forhånd, og fortært sprudlevannet over 3 1/2 time. Var da så dårlig at jeg måtte kaste opp (veldig stilig, men ingen merket noe) he-he.
    Våknet halv seks og ble bare dårligere og dårligere. Hadde sikkert puls på 90-100. Hadde vært interessant å måle alkoholen i blodet og pulsen. Holdt faktisk på å dra til legevakten, for jeg var så dårlig. det er ikke mulig å bli så dårlig av en halv flaske vin?
    Jeg drikker ikke ofte, kanskje en gang i måneden eller sjeldnere. Drar jo nesten ikke ut lenger etter stoffskiftehelvete.
    Nei alkohol det tåler jeg ikke etter jeg fikk lavt stoffskifte.
    Får en skikkelig ekkel følelse, udefinerbart ubehag, får ikke sove skikkelig og blir angstbetont. Er i det hele tatt såpass pyton at jeg har ikke drukket alkohol på 3 år nå.
    Litt kjipt, kunne tenke meg og ruset meg litt på alkohol.

Hildemor Gjest

Jeg har i grunnen aldri tålt alkohol i noen særlig grad hehe.

Så som flere andre her avstår jeg i dag fra alkohol og heldigvis er det noe jeg overhodet ikke savner.

I likhet med andre har jeg ogbå blitt slik at der andre trenger en spesiell dose av et medikament, trenger jeg halvparten. Dette gjelder også Levaxin hvor det har vært vanskelig å justere dose da legen har foreslått endring som alltid har blitt for mye, og ført meg over i det høye. Det tok litt tid å oppdage dette, men i dag vet jeg at en økning må foregå så forsiktig at legen bare rister på hodet og skjønner fint lite.

Hos tannlegen reagerer jeg i dag med hjertebank/rask puls ved bedøvelse. Det har jeg aldri gjort før. Litt ubehagelig er det jo, men ufarlig.

Jeg ruser meg på kjærlighet

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn