Viser søkeresultater 1 til 10 av 32
Threaded View
-
21-02-09, 18:05 #16
Sv: Flere som bruker så stor dose D-vitamin?
Det er endel aktivitet å lese om D-vitamin, men de etablerte er forsiktige. De må snart vedgå tidligere feiltenkning, og vegrer vel så lenge som det går ?
D3, som jeg velger å kalle det - det finnes ikke noe annet for oss - er et vitamin som blir til et kraftig virkende hormon i kroppen.
Og alt som virker har nok "antivirkning" som kan opptre både ved for mye, for lite og i en tilpassingsfase - jeg har merket meg dette.
En kan gjerne kalle det bivirkninger synes jeg.
Jeg har merket tendenser til den kvalme følelsen jeg også Leya, og jeg hadde smerter i vristene i lang tid som ble borte da jeg en periode sluttet med D3.
Da dosen var 50-60µg merket jeg smerter fra lenderyggen - trolig fra nyrene.
Det liker jeg ikke, og vil av den grunn ikke øke d3 dosen utover 40µ/dag.
I starten var jeg bare nødt til å halvere Armourdosen, og trodde lenge at det skulle greie seg. Nå etter jul har jeg halvert den også mye av tiden, men det går ikke kjenner jeg, og tror jeg må tenke anderledes omkring D3 og Armour.
Jeg prøver nå 2Grain/dag og så får jeg regulere D3 dosen så det blir passe.
Det er en ørhetsfølelse i hodet som jeg kjenner mest på, og som er det første symptomet som dukker opp når dosen er feil. Om jeg neglisjerer følelsen for lenge, kommer andre symptomer også. Nå kjenner jeg også litt oppblåsthet i magen og vekta er begynt å stige litt.
Tegn for å øke.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Svar med sitat

Bokmerker