Viser søkeresultater 1 til 10 av 38
Threaded View
-
01-08-05, 12:32 #29
Huff da Gjest! :( Da har du i første omgang problemer med arbeidsgiver ettersom jeg forstår? Der var jeg heldigere. Forstår ikke helt det at legen sier du må ta tak i ting selv. Han sykmelder deg vel? Trygdekontoret har rett i å forlange at du tar tak i ting selv. Det er det som er så sprøtt etter den ny sykelønnsordningen. Nå skal vi pasienter spille en mer aktiv rolle i sakene, men nå kan de, med loven i hånd, forlange at du "rydder opp" hos arbeidsgiver, lege (med sykmeldinger bl,a,). Og dette er veldig slitsomt når du i utgangspunktet har lite å gå på. Men jeg er overbevist om at det ordner seg for deg til slutt - bare du gjør de rette tingene og i rett rekkefølge.
Hvis du ikke har krefter igjen selv, så få med deg en ressursperson som stiller opp sammen med deg. Og ikke gi deg før du mener at alt er utprtøvd hos arbeidsgiver. Er du ansatt ien IA-bedrift. I så fall kan du ta kontakt med Trygdeetaens Aarbeidslivssenter der du bor. De skal hjelpe deg. Men forstår jeg deg rett at du har en 3. oppfølgingsplan i boks med arbeisgiver?
Vet ikke hvor langt du er kommet i sykmeldinger. Ta med deg planen først til legen. Han må jo da fortsatt sykmelde deg vil jeg anta. Er litt usikker på når du kan få satt opp et basis-møte. Om det er først når sykepengene er over og du går over på rehabiliteringspenger, men det kan du jo spørre om på trygdekontoret.
Dette er forferdelig tungt når man ikke har krefter igjen, og jeg kan meddele deg at saksbehandlerne på trugdekontorene (de som er normalt oppegående) synes denne nye ordningen er helt på jordet, og de synes faktisk synd på syke personer som blir overlatt til seg selv på denne måten, men de kan ingenting gjøre. Bare hjelpe så langt de har lov. Og gi gode og fornuftige råd. Så stå på du
Og seven - det er mange som deg. Bare les i vei her og i flere av temaene. Føler med deg.
Fritida er vel så viktig som arbeidet. Jeg har "ofret" altfor mye av fritiden min for å kompensere for tapt arbeidstid. Det gjelder mest sykkom før stoffskifte, men ble ikke bedre etter det nei. Så jeg har kommet til den konklusjon at når jeg er syk så jobber jeg ikke lenger i helger og ferier for å ta inn igjen det jeg ikke greidde innenfor normal arbeidstid. Er man syk så er man syk og da er man ikke i jobb! Mener nå jeg da personlig - etter lang erfaring med å prøve å sy sammen stumpene for å kunne være i arbeid. Dette gidder jeg ikke lenger, og nå ble dette veldig lang.....
Takk til Gjest for gode råd vedr Balder. Vil helst ikke si noe selv til fastlegen før jeg har vært der. Har tilme kun i et ørlite håp om å få prøve Armour og få testet binyrene.• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
Lignende tråder
-
Dere som har lavt stoffskifte og carpal tunnelsyndrom..
Av nuttisen i forumet Muskler, ledd og knoglerSvar: 29Siste melding: 10-11-12, 22:54 -
Når merket dere først symtomer på lavt stoffskifte?
Av Knapp i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 21-05-08, 16:54 -
Hvordan virker influensa inn på oss med lavt stoffskifte?
Av komlå i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 07-02-07, 19:10 -
Har jeg lavt stoffskifte? Hvordan tolke tall??
Av Ellen i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 18-06-06, 14:55 -
Hvordan takler andre å være forandret fra da dere var friske
Av cathrin i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 10Siste melding: 14-06-06, 23:04

Svar med sitat
Bokmerker