Viser søkeresultater 1 til 10 av 38
Threaded View
-
31-07-05, 23:05 #26
Sorry Gjest.
Fikk ikke med meg alt.
Du skriver:
"Arbeidsgiver har gitt beskjed om at det ikke er muligheter for å ha kortere økter på arbeid( feks dele opp dager eller jobbe mindre) Kan jeg ha rett til omskolering eller må jeg bare si opp jobben min for å melde meg arbeidsledig. Evt hvem skal jeg henvende meg til. Regner med å bli friskmeldt neste uke for da er prøvene mine bra!!!!!!!!!!- i følge fastlegen. Legen på balder har funnet ut en del andre ting som at lever og binyrer sliter litt++++, men dette jobber vi med".
Sitat slutt (får fortsatt ikke til dette med sitater).
Men altså:
Jeg måtte i samarbeid med arbeidsgiver fylle ut en individuell oppfølgingsplan, der det ble konkludert med at alt var gjort fra arbeidsgivers side for at jeg skulle fungere i jobben. Det er et godt tips å få det fort gjort - hvis det er slik da, og du føler du ikke har en fremtid der. Så spørs det på fastlegen din da og/eller en spesialist som uttaler seg konkret om sykdommen din. Dette blir gjort i "basis-møte" med saksbehandler på trygdekontoret og du og legen din.
Slik jeg har forstått dette, etter mine opplevelser med lege og trygdekontor så har du jo rett til sykepenger ett år, siden rehabilitering i ett år - som kan utvides til to år. I denne tiden vil de da forsøke gjennom samarbeid med aetat om der finnes passende arbeid for deg - om du da i det hele tatt har en restarbeidsevne.
Kan ikke skjønne at du må si opp jobben din?? Ikke gi deg! Jeg føler jeg kjemper mot en fiende mer eller mindre når det gjelder trygdekontoret. Har heldigvis et godt forhold til fastlegen min, (selv om han tar lett på hypothyreose - ennå), men finn noen som kan hjelpe deg. Jeg tror faktisk at det er revnende likgyldig for saksbehandler på trygdekontoret hva utfallet blir (uførepensjn, gradert uførepensjon, tidsbegenset uførep, rehabilitering etc) - bare han har gjort det han skal gjøre overfor sine overordnede. Det er mitt inntrykk så langt. :idea: Spør hvis det er noe som er uklart. Jeg har kommet et stykke på vei, men det kan jo tenkes at trygdekontorene praktiserer forskjellig?? De skal jo ikke det, men....Ellers har de en bra og informativ brosjyre om rehabilitering.
Lykke til videre
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
Lignende tråder
-
Dere som har lavt stoffskifte og carpal tunnelsyndrom..
Av nuttisen i forumet Muskler, ledd og knoglerSvar: 29Siste melding: 10-11-12, 22:54 -
Når merket dere først symtomer på lavt stoffskifte?
Av Knapp i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 21-05-08, 16:54 -
Hvordan virker influensa inn på oss med lavt stoffskifte?
Av komlå i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 07-02-07, 19:10 -
Har jeg lavt stoffskifte? Hvordan tolke tall??
Av Ellen i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 18-06-06, 14:55 -
Hvordan takler andre å være forandret fra da dere var friske
Av cathrin i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 10Siste melding: 14-06-06, 23:04

Svar med sitat
Bokmerker