Viser søkeresultater 1 til 10 av 21
Threaded View
-
01-07-05, 08:29 #10sportyBoy Gjest
Svar tilbake
Hei igjen!
Ja, det var mange bra svar!
Yvette: Jeg trener også mye, men det virker som om du er mere plaget av det muskulære og lignende. Jeg er bare plaget av tretthet og utmattelsen dette medfører. Kan liksom trene hardt på morgenen å være sliten og trøtt helt til jeg legger meg om kvelden. Trener jeg ikke er jeg bare litt lett trøtt. Hmhm, rart det her. Det er jo her kanskje restitusjonen etter trening er dårligere en normalt. Normalt skal man vel være litt sliten noen timer etter trening, men man bør komme seg relativt raskt da. Om det er skadelig å presse kroppen når man har stoffskifteproblemer har jeg aldri lest, men kanskje man egentlig bare burde mosjonere og trene lett uten å slite for mye på overskuddet!? Ble du dårligere av levaxin skriver du?
Alba: Ja, du ble sliten av å trene, ja. Enda ikke blitt kvalm og uvel etter trening, men det er som sagt trøttheten og utmattelsen som er værst. Blir mere sliten av å trene, men man presser jo kroppen også litt ekstra under hardtrening en normale mennesker som ikke trener hardt gjør også. Har inntrykk av at de fleste med levaxin ikke blir 100% og bytter til Amour? Kunne liksogodt fått Amour med en gang da?
Nora: Ja, du verden vet hva han legen gjør. Jeg har jo ikke så peiling på dette med lavt stoffskifte før jeg har lest en del om det nå. På han virket det som om 50 mikrogram var nok til å bli frisk av, men man måtte bare bruke det over langt tid for å bli kvitt symptomene og ta prøver for å se om TSH ligger innenfor normalgrensa. Kanskje måtte man trappe opp dosen hvis verdiene ikke kom innenfor normalen mente ham. Verdiene rettet seg fortere en man ble kvitt symptomene.
n`Finn: Ja, jeg bruker pulsklokke på trening. Enkelte dager har jeg stusset på at pulsen ofte er 10 slag lavere en normalt selv om jeg løper/sykler like hardt!??! De dagene har jeg som oftest vært mest trøtt og sliten, altså har symptomene vært på topp. Dette gjaldt når jeg var uten medisiner! Dette henger jo sammen med det du skriver? Har man lavt stoffskifte blir pulsen lavere en de dagene den er lengre mot normalen?
Skal prøve testen din. Tok hvilepulsen en del før, men har sluttet med det nå. Er det slik at pulsen er lavere når thyroxindosen er lav og kroppen får for lite thyroxin? Det er vel riktig at man får en høyest mulig dose uten at pulsen blir for høy og man får bivirkninger som for høy levaxindose medfører seg med hjerteklapp, stress og rask puls?
Lignende tråder
-
Diagnose lavt stoffskifte fikk jeg i april - tror jeg det var
Av belit i forumet Lavt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 26-07-07, 23:04 -
Lavt stoffskifte etter fødsel
Av Line i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 29-08-06, 07:08 -
vedvarede blødninger etter påvist lavt stoffskifte
Av porselen i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 06-08-05, 22:12 -
Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
Av marianne i forumet Lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 25-05-05, 11:08

Svar med sitat
Bokmerker