Viser søkeresultater 11 til 18 av 18
Tråd: legeskjekk med ultralyd
-
25-06-05, 21:53 #11
Jeg ble sendt til ultralyd for å sjekke om jeg hadde struma, samtidig som første legen trodde jeg kunne ha noe feil med stoffskiftet. Undersøkelsen viste at jeg ikke hadde struma.
(Og blodprøvene var akkurat i grenseland, så legen mente jeg var frisk og bare burde finne meg en lettere jobb. Jobba da 2,5 t pr dag.. :evil: )
-
25-06-05, 21:58 #12
Hei Ruth - samme "gamle" med ny avatar ?
Husker deg fra før forumet blei hakka. Skjønner at du står i stampe med symptomer og kommer ingen vei ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
25-06-05, 22:04 #13
Jepp, samme gamle!
Opprinnelig skrevet av n`Finn
Tja, jeg har fått medisin, men står fortsatt i stampe når det kommer til hvordan jeg føler meg, for å si det sånn.. Har spist Levaxin i et år nå, men føler meg fortsatt like dårlig som før. Er nå oppe i 100 ug / 125 ug annenhver dag.
-
25-06-05, 22:29 #14
Det gjorde jeg også. Kjente ingen bedring og begynte å legge på meg.
Prøvde å slutte igjen etter noen år, men da gikk det skikkelig gæli.
Jeg gikk over til Armour i mai i fjor. Det virker bedre på meg, men har ikke tatt alt. Likevel syns jeg det er ganske bra nå, mot det som det var.
Vekta er normal, tempen er normal, det er stort sett legga og hue som ikke er blitt normale - og det blir dem vel heller aldri ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
25-06-05, 23:36 #15
Høres ut som om det står "i stampe" for de fleste med Levaxin. Nærmer meg snart ett år jeg også på medisinen, og jeg blir bare dårligere. Jeg hadde vel ikke tenkt så mye over det om jeg ikke hadde funnet dette forumet, men nå begynner temperamentet å stige. Og jeg sparer ikke på kruttet når jeg føler det kommer til å rable for meg. Er derfor SÅ spent på neste legebesøk. :twisted:
Til n`Finn igjen. Du har gått ca ett år på Armour. Er det uhøflig av meg å spørre hvor mange kilo du har tatt av? Du trenger selvfølgelig ikke å svare. Men jeg er desperat på dette området. Trener så jeg stuper snart! Sikkert et luksusproblem, men blant mange symptomer og vondter og alt mulig rusk med hue, så er denne vektøkningen SÅ uutholdelig!!
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
26-06-05, 13:31 #16
Jeg har alltid trent så mye jeg klarer. Også selvom jeg har følt at jeg ikke har hatt utbytte av det. I perioder har jeg ikke klart, men har alltid tatt det opp igjen.
Etter at vekta hadde steget med en 7-8kg gjorde et eksperiment : Dro på hytta i 3uker og kjøpte inn matvarer til hele turen. Jeg regnet ut at det blei litt over 1000kcal/dag.
Jeg løp over en time i snitt pr. dag og jeg gikk ikke ned ett gram !
Nå etter at jeg begynte med Armour er jeg nesten tilbake til utgangspunktet for 17år siden.
Hvis man bruker "BodyMassIndex" - BMI - så er det vekta : høyde x høyde (feks. 1,80x1,80) , så lå jeg på 21 før og det steg til 25,7.
Etter starten med Armour gikk det veldig fort ned til å begynne med, får så å flate mer ut. Etter at jeg kom opp i 3Grain/dag falt det fort igjen.
Jeg var nok ikke helt moden for den dosen og har gått ned til 2,75Grain, men vekta holder seg på rundt 21,5BMI.
Den tida som vekta har gått ned, har appetitten økt og jeg tenkte at nå blir det bare verre, men det har gått utrulig bra.
Jeg merker jo dette på treningsutbyttet såklart.
Det er bare fint.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
26-06-05, 14:41 #17
Jeg ser på gamle kalendere tilbake til 2002 at jeg har begynt å notere vekta. Husker at det var fordi jeg da syntes det var noe snodig at den begynte å øke så dramatisk - ettersom jeg trente og matinntaket var fornuftig og moderat. Jeg har jogget langdistanser (1 - 1/2 time) flere ganger i uka i ca 20 år. Så ble jeg operert pga bruskskader i kne og jeg måtte finne alternativ trening. Kan også nevne at jeg i disse årere også trente aerobic (er instruktør), så det ble trening i snitt ca 4 dager i uken. Trente også styrke på 3T senter i nærheten.
Etter operasjon kunne jeg fortsette med alt bortsett fra jogging. Alternativ til dette ble spinning sykkel på altanen (frisk luft!) og jeg var fornøyd med det. MEN likevel - vekten øker og øker. Samme hvor mye jeg spinner og passer matinntaket. BMI`en min er nå på 24,8, og det høres ikke mye ut, men på 5 år har jeg gått opp i vekt ca 14 kg. Jeg har nok holdt vekten litt i sjakk med at jeg har hatt ork til å trene. Der er jeg heldigere en mange av dere som jeg leser om. Men poenget er at den bare fortsetter å stige og jeg trodde Levaxin skulle hjelpe. Men det gjør den tydeligvis ikke. Så derfor jeg vil mase meg til Armour. Hvorfor vente når jeg nå vet at flere av dere (alle) her sier de blir bedre med Armour??!!!• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
26-06-05, 22:27 #18
Det er samme konklusjon som jeg trakk - 15år for seint.
Objektivt sett har man ingen ting å tape og muligens alt å vinne.
Det er absolutt ingen katastrofe om det skulle være mislykket heller.
Det er helt u-problematisk å begynne med Levaxin igjen.
Lykke til.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Ultralyd....
Av Linn i forumet Hals inkl. struma, kuler, knuterSvar: 2Siste melding: 11-11-09, 21:12 -
Ultralyd
Av tidy i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 04-06-08, 11:57 -
Ny ultralyd?
Av Maia i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 05-11-07, 15:14 -
Ny ultralyd av betennelsestrumaet
Av skaye i forumet Lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 23-10-07, 23:22 -
Ultralyd
Av Maia i forumet Lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 23-02-07, 18:59
Svar med sitat

Bokmerker