Viser søkeresultater 1 til 10 av 26
Threaded View
-
14-05-05, 13:04 #3
Jeg begynte med 25 hver dag, og økte alle to-tre uker når jeg kjente jeg trengte mer. Jeg følte at jeg kom i nærheten av noe når jeg kom til 125 µg.
Men du kan jo prøve 88µg senere, etter en stund på 50 og 75µg. Da er de fleste på en TSH på 0,8-1 med en del restproduskjon fra kjertelen. Da dannes det også i prinsippet nok T3. Man ge har det ok på en slik dose og TSH.
Jeg er sikker på at du har antistoffer og da ville jeg tatt selen også, 100-200µg hver dag.
Jeg tror at en annen lege ville gitt deg diagnosen lavt stoffskifte med en TSH over 3,6.
Jeg tror at du ikke trenger nødvendigvis å slutte med medisinene om et år eller to slik jeg måtte for å bevise en høy TSH fordi du allerede har en TSH over hormonlabbens grenser.
Men jeg ville rådet deg til å ta jern.
Og før eller siden en blodprøve på fargen og størrelsen på de røde blodlegemer, jeg mener prøven heter MCV/MCHC. Mine var litt bleke og store så jeg fikk resept på Trio-Be enda B-12 var normalt (lavt normalt).
Med en slik lav Ferritin er gjerne binyrene veldig slitne. Ferritin bør opp til minst 50, helst 70-90.
nora
Lignende tråder
-
Hvor stor daglig dose med Levaxin får dere?
Av Gisa i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 25Siste melding: 14-04-13, 13:05 -
Hvorfor vil legen at jeg bare skal ta T3 én gang daglig?
Av sigo i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 18Siste melding: 23-12-12, 12:42 -
Skal på utredning om 2 uker, trenger meninger
Av Mille85 i forumet Lavt stoffskifte av spiseforstyrrelse?Svar: 3Siste melding: 11-06-11, 21:50 -
Armour - nå skal jeg prøve! :-)
Av sivcath i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 22Siste melding: 03-02-09, 22:06

Svar med sitat
Bokmerker