Jeg har hatt lavt stoffskifte i ca 8 år, og fikset jobben greit nok frem til nov i fjor. 2004 var et veldig stressa år med mange lange arb-dager og jobbing i helgene. Hadde en lederstilling med vanskelige personalsaker + omorganisering av enheten jeg jobbet i. Til slutt bare eksisterte jeg, bet tenna sammen og tok jobben dag for dag, og brukte fritida på å sove. Heldigvis så legen galskapen og sykmeldte meg, først 2 uker, så 3 uker, så 6 uker... som ble 5 mnd tilsammen. I den perioden hadde jeg jevnlige møter med min sjef, bedriftslegen + personal, og de var alle veldig forståelsesfulle. Jeg har hele tiden vært åpen om sykdommen og de plagene jeg opplevde, men akkurat det med brain-fog'n - dårlig hukommelse, problemer med å håndtere komplekse problemstillinger - er det bare sjefen som nå vet om. Jeg er nå 60 % sykmeldt og har en grei avtale med jobben om skjermet hverdag og avgrensede arb-oppgaver. Lederstillingen har jeg sagt fra meg, ingen jobb er verdt å ofre helsa for! Jeg er jo spent på hvordan det blir å jobbe seg opp mot full tid, men foreløpig går det greit.