Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Tråd: Jeg er gal.
Threaded View
-
27-04-05, 02:42 #4
Hvordan er det med trening? Trimmer du?
Jeg vet ikke hvordan det er å være innlagt, men jeg innbiller meg at det kanskje betyr at man er mer i ro enn ellers.
Jeg har begynt å tenke på hvor mye jeg må trene for å få vekk kaloriene igjen, hver gang jeg får lyst på noe godt. For å sette det litt på spissen:
1 liten sjokoladeplate=minst to timer svømming.
Det virker stort sett avskrekkende nok på meg. Jeg lar heller de to timene svømming tære på det fettet jeg alt har på kroppen, fremfor at jeg tilsetter ytterligere fett som jeg ikke trenger.
Men selvfølgelig hender det at jeg skeier ut! Det skal man jo også. Is er en stor fristelse for meg på sommeren...
Sett deg små mål fremover, som at "idag skal jeg ta en gulrot i stedet for sjokolade", og så gjøre det. Neste dag kan du si "idag skal jeg gå en tur i stedet for sjokoladen". Finn på noe hver dag som du skal gjøre i stedet for sjokoladebiten.
Når du har flink en hel uke, kan du unne deg sjokolade på lørdagen.
Til slutt; det er lett å gå i den fella og tro at man må spise lite for å gå ned i vekt. Mange spiser derfor for lite, og det er minst like galt. Pass på at du spiser nok og ikke glem å trene!
Det er kanskje ikke lett å finne krefter til å trene når man er syk, og særlig for oss med stoffskifteproblemer kan det oppleves umulig. Men prøv! Med trening får du også mer krefter til å klare dagliglivet.Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

Svar med sitat
Bokmerker