Sitat Opprinnelig skrevet av Hilma
Sitat Opprinnelig skrevet av nora
Artikkelen betydde bare at ved samme smerte så hadde de med høy TSH en høyere smerteterskel.

nora
Hva om vi med lavt stoffskifte har hatt smerter i så lang tid og at de har kommet så sakte og snikende at vi har blitt vant til dem??? At smertene blir til normalitet?

Ang. hodepine så var jeg plaget av det svært ofte, hvilket førte til overforbruk av Ibux o.l. Dette inntil smertene/problemene en vakker dag flyttet seg til magen og jeg endelig kom meg til legen og fikk diagnosen hypo. I min verden er hodepine et symptom.

Hilma
En venninne av meg har hodepine svært ofte, og ikke minst feber omtrent hele tida. Hun har også hypothyreose, og går til behandling hos en lege (dvs. han kaller seg spesialist i hormonsykdommer) som jeg slett ikke liker (har gått der selv før) og som jeg mener er mer opptatt av pengene enn å få folk friske. Han tar 2000,- for timen.

Jeg har snakket med mange som har gått hos ham og ikke blitt friskere, tvert imot har noen blitt mye verre. Det som går igjen i historiene er at han har satt folk på hjertemedisin, og når de så endelig har kommet til en annen spesialist fordi de ikke blir bedre, har det blitt konstatert at den medisinen skulle de slett ikke hatt. Venninnen min går også på denne hjertemedisinen og jeg har sagt til henne utallige ganger at hun burde komme seg til en annen spesialist og fått en skikkelig undersøkelse. Men sta som hun er, vil hun ikke det. Så da får hun bare gå der. Klager hun til meg, så vet hun utmerket godt hva hun får til svar.