Viser søkeresultater 1 til 10 av 11
-
23-04-05, 07:04 #1Gjest
Sjekk denne artikkelen! Hodepine som sitt symptom for hypo.
-
23-04-05, 08:17 #2
Jo, men det er flere som har fortalt om nettopp hodepine som sitt symptom for hypo. Det ble mye bedre etter behandling.
Hvis man altså generaliserer for mye, så kan noen som ikke forstod artikkelen her hevde at vondter betyr at en ikke er hypo....
Vi ser stadigvekk at legene våre generaliserer for mye--de sier at sånt og sån ikke kan komme av stoffskftet vårt.
Artikkelen betydde bare at ved samme smerte så hadde de med høy TSH en høyere smerteterskel.
nora
-
23-04-05, 10:00 #3
Hvis min mor hadde deltatt i undersøkelsen, så hadde hun svart at hun hadde det bare fint. Hun får jo "behandling" (Levaxin) - og da skulle det bare mangle at hun ikke hadde det bra.
Det er også godt mulig at jeg hadde svart lignende før jeg fikk diagnosen.
Det er mye som ikke kommer fram i undersøkelser - og nettopp det som ikke kommer fram blir ofte faktagrunnlag for påstander som ikke holder mål.
Resultatet farges også av hvor godt objektet forstår spørsmålet, og hvor lett spørsmålet er å beskrive. Syns man det er for komplissert å beskrive, har - undersøkelser ! vist at mange svarer noe enklere selv om dette ikke er det beste svaret.
Så spørs det bare om man kan stole på DEN undersøkelsen da.
De undersøkelsene som man får vite endel av premissene for og også hvordan spørsmålne ble framlagt gir større mulighet for riktig tolking.
Jeg syns det er fint med undersøkelser jeg da, men jeg er jo aldri med i noen ! Det jeg sier og mener får ellers også liten betydning.
Og det er kanskje bra ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
23-04-05, 15:29 #4
Jeg bare slenger noen tanker ut i lufta her, jeg...
Jeg tenker meg dette som en overlevelsesmekanisme hos urtidsmennesket. I dårlige tider med mager tilgang på mat, ble vel stoffskiftet deres senket? Mener å ha hørt det. I en tid med knapphet på mat, er kanskje kroppen konstruert slik at ikke noe energi går til spille. Altså at energien som går med til å kjenne/produsere smerte også avtar.
Kan det være slik med oss hypothyreote også?
Bare litt drodling fra en trøtting...Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
-
23-04-05, 15:39 #5
Hva om vi med lavt stoffskifte har hatt smerter i så lang tid og at de har kommet så sakte og snikende at vi har blitt vant til dem??? At smertene blir til normalitet?
Opprinnelig skrevet av nora
Ang. hodepine så var jeg plaget av det svært ofte, hvilket førte til overforbruk av Ibux o.l. Dette inntil smertene/problemene en vakker dag flyttet seg til magen og jeg endelig kom meg til legen og fikk diagnosen hypo. I min verden er hodepine et symptom.
HilmaDiagnose lavt stoffskifte og Hashimotos nov 2004. Bruker Levaxin, for tiden 175 mcg/dag
-
23-04-05, 16:47 #6Gjest
Hei!
Har nesten aldri hatt vondt i hodet ( er 40 år)
, men fkk det da jeg gikk fra hyper til hypo. Er nå bra medisinert og den vonde tunge hodepinen forsvant
Søs
-
23-04-05, 21:47 #7
Høyt TSH-nivå i artikkelen må vel bety at det ligger godt over lab'enes nomalgrenser? Jeg kom aldri over disse normalgrensene. Nå som HUNT-undersøkelsen anbefaler at øvre grense senkes til 3,6, så ville jeg ha ligget rundt dette.
Under behandling med Levaxin hade jeg kjempefine blodverdier. Både TSH og FT4. Men har aldri hatt så mye muskelsmerter og hodepine som da. Ibux, Naproxen, Paracet var gode venner av meg da. Iflg denne legen ville jeg ha hatt en vellykket behandling (HA!) og hatt lavere toleransegrense for smerte.... Jeg blir bare mer og mer overbevist om at kroppen min ikke klarte å nyttegjøre seg Levaxin, når jeg leser slikt som dette.
Jeg har øket Armour flere ganger siden jeg begynte med det i sept. 04. Og blodprøvene har vist at jeg har hatt mye høyere TSH og lavere FT4 enn på Levaxin. Men muskelsmertene er mye, mye mindre. Jeg velger å tro at det skyldes at kroppen min virker bedre på Armour, ikke at høyere TSH-verdi gir meg mer motstandskraft mot smerte.
-
23-04-05, 22:10 #8
Der har jeg samme erfaringer som deg Marge.
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
23-04-05, 23:21 #9
En venninne av meg har hodepine svært ofte, og ikke minst feber omtrent hele tida. Hun har også hypothyreose, og går til behandling hos en lege (dvs. han kaller seg spesialist i hormonsykdommer) som jeg slett ikke liker (har gått der selv før) og som jeg mener er mer opptatt av pengene enn å få folk friske. Han tar 2000,- for timen.
Opprinnelig skrevet av Hilma
Jeg har snakket med mange som har gått hos ham og ikke blitt friskere, tvert imot har noen blitt mye verre. Det som går igjen i historiene er at han har satt folk på hjertemedisin, og når de så endelig har kommet til en annen spesialist fordi de ikke blir bedre, har det blitt konstatert at den medisinen skulle de slett ikke hatt. Venninnen min går også på denne hjertemedisinen og jeg har sagt til henne utallige ganger at hun burde komme seg til en annen spesialist og fått en skikkelig undersøkelse. Men sta som hun er, vil hun ikke det. Så da får hun bare gå der. Klager hun til meg, så vet hun utmerket godt hva hun får til svar.Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
-
24-04-05, 03:07 #10
Jeg leste den artikkelen om en sammenheng mellom lite hodepine og hypothyreose, og det stemmer faktisk veldig bra på meg. Da jeg tenkte tilbake, gikk det opp for meg at jeg faktisk ikke har hatt en eneste dag med hodepine siden før jeg ble gravid for godt over fire år siden (og min hypothyreose antakelig eskalerte voldsomt). Hele mitt voksne liv før dette, hadde jeg hodepine flere ganger i måneden i snitt. Jeg hadde også migrene i ungdomsårene.
Muskel- og leddsmerter, derimot... Det har jeg hatt plenty av, særlig det første året etter fødsel. (Tør ikke tenke på hvordan det ville vært hvis jeg virkelig har hatt høyere smerteterskel denne tiden...)
Lignende tråder
-
Hypo og binyrer - sett denne?
Av Lilje i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 0Siste melding: 06-05-08, 18:05 -
sjekk denne linken om PHU, veldig interessant for oss
Av snoopy i forumet Sykdommer og tilstander som utvikles PÅ GRUNN AV lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 15-01-08, 13:07 -
vondt i halsen- et symptom?
Av pling i forumet Hals inkl. struma, kuler, knuterSvar: 25Siste melding: 03-09-06, 20:32 -
Hvem har behov for å snakke med legen i en halv time?
Av Anne Ma i forumet Hos legenSvar: 11Siste melding: 17-06-06, 14:17 -
Thyra-artikkelen om Armour?
Av Sonja Midtlien i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 23Siste melding: 16-06-06, 13:36
Svar med sitat
Bokmerker