Viser søkeresultater 1 til 10 av 12
Threaded View
-
15-04-05, 19:20 #6
Jer er ikke ekspert, men en TSH på 26 og 15 pleier aldri å bli kalt for subklinisk mener jeg. Grensen går nærmere 5-8, og 12 er definitivt øvre grense hvis man strekker seg langt.
Det fins diverse diskusjoner om når legene skal begynne behandling hos pasienter som har det bra men TSH er høy. Det er altså diskusjon om det er en TSH på 5, 8 eller 12.
Nå snakker vi om en dårlig pasient, og da er det ikke lenger subklinisk.
Og som sistemann sa, hvis FT4 for vedkommende er normal på 20, så er en FT4 som er langt lavere men innenfor referanseområdet for en hel befolkning, for lav for vedkommende. TSH anses derfor å være en sensitiv prøve på akkurat det (altså når TSH stiger som respons på at FT4 synker så stiger TSH logaritmisk og ganske mye)
(Men TSH er ikke brukbar som eneste prøve, til det er det for mange pasienter som faller utenfor eller heller innenfor.)(referanseområdet er for stort og unøyaktig, det er store individuelle forskjeller)
nora
nora
Lignende tråder
-
Jeg er i 30-årene og begynte på Levaxin for tre år siden
Av Peer i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 18Siste melding: 30-04-12, 01:27 -
Har kunnet redusere kortisontilskuddet jeg tar etter jeg begynte med hydroklorid
Av anitab i forumet HydrocortisonSvar: 0Siste melding: 06-10-08, 10:00 -
Jeg begynte på Levaxin i mars i år.
Av grynet i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 142Siste melding: 01-10-08, 14:25 -
Hva var deres tsh på da dere begynte på levaxin?
Av gretal i forumet TSHSvar: 8Siste melding: 26-02-08, 04:12 -
Ingen tegn til tørr hud FØR jeg begynte på Levaxin
Av mona? i forumet Lavt stoffskifte og hudSvar: 2Siste melding: 18-05-05, 22:06

Svar med sitat
Bokmerker