Viser søkeresultater 1 til 10 av 17
Threaded View
-
21-09-05, 19:44 #2
Spennede hva Svartberg kommer til å si, han er en kjent lege. Driver med noen forskningsprosjekter.
Har allltid vondt i kjertelen hvis jeg trenger større dose, eller hvis jeg øker dosen.
Merkelig, enda min TSH er 0,02. Da heter det at min TSH er undertrykt og kjertelen sover. men det kan den jo ikke gjøre siden jeg straks kjenner forandinger i dosebehovet eller doseøkninger.
hvis jeg gjør noe veldig slitsomt, slik som å dra til Charlottenberg for å handle, eller noe slikt utenom det vanlige, så tar jeg 50 µg ekstra. Men bare en sjelden gang. Da unngår man å bli helt kaputt dagen etter.
Ved bihulebetennelser og annet så lager kroppen cytokiner, som gjør at t4 omdannes til Rt3 istedenfor det aktive t3. Da kan man også oppleve hypo-tilstander av den grunn. Kalles ellers NTI. Har hatt blodprøver tilfelsigvis i slike perioder, som klart viser lavere hormonverdier. Ft3 var til og med helt i bånn sidt sommer en gang.
Så variasjoner kan forekomme, og etterpå går TSH opp en periode, og da kan man kjenne det i kjertelen også.
Eller det kan være noe annet.
Ved ikke -lav-TSH under levaxinbehandling er sjansen for cyster og knuter i kjertelen økt. Det er derfor viktig å holde en lav TSh ved hashimotos thyreoditt som vi jo har de fleste av oss.

Svar med sitat
Bokmerker