Nei nå melder jeg meg inn i klubben!!!
Det vil si: "Har-fine-prøver-men-er-ikke-bra"-klubben. Den dere vet...
Får jeg lov å klage litt?

Har fått brev fra Trygdekontoret med tibud om rådgivningsmøte siden sykemeldingstiden ebber ut sakte men sikkert, og panikken siger innover meg i samme takt. Jeg er jo for p*****! ikke bra! Hvor lang tid skal dette her egentlig ta?!? Det som er kjipt er at jeg ikke fikk etablert meg skikkelig i arbeidslivet før jeg ble syk, dvs, jeg var frilanser og det var såvidt i ferd med å ta av litt, men så har jeg nå i trekvart år måttet si neitakk til oppdrag fordi jeg ikke har vært frisk. Kan tro det hjelper på fremtidsutsiktene. Altså ingen arbeidsgiver å gå tilbake til, ingen arbeidsplass å jobbe meg gradvis tilbake i. Flaks at jeg var i et lengre vikariat da jeg ble syk, så har jeg da i det minste hatt brukbare sykepenger hele denne tiden...

Men hva nå? Hva skal jeg egentlig leve av?
Jeg MÅ og jeg VIL bli frisk!!

Etter 39 uker med sykemelding er nå ståa at tallene på laboratoriearket ser fine ut, men jeg føler meg ikke bra....
For moro skyld deler jeg herved hele tallrekka med dere. Her er elendigheten:

Prøvedato: TSH------FT4--------------FT3------Anti-TPO----Dose Levaxin:
15.11.04----220-----<5,1--------------2-------->1000
20.12.04----193------5,2--------------3,4------>1000-------12,5µg
18.1.05-----151------7,3--------------2,9------>1000-------25µg
23.2.04------95------8,1--------------3,6------>1000-------ca 40µg
4.4.05------30------10,6--------------4,1------>1000-------100µg
2.5.05------1,33-----13,4-ikke målt-->1000-------125µg
25.5.05-----0,56-----15,3----3,7---->1000-------125µg
8.6.05------0,19-----16,5----5,1---->1000-------125µg
15.8.05-----0,11-----17,6----4,4------520-------125µg
Fine tall, hva? Særlig i starten. Kommentér gjerne...

Symptomene jeg fortsatt strever med er:
Mage/tarmproblemer, luft og vekslende løs/hard mage. (Det var magen jeg gikk til slutt gikk til legen med en gang i hin november. Og så var jeg jo ikke så innmari opplagt, da... Men jeg var jo overbevist om at jeg var stressa og lat. Så feil kan man ta.)
Ryggen: Smerter i korsryggen. Stivner lett i ryggmuskulaturen.
Beina: Vondt under føttene, smerter nedover beina f.o.m rumpa og ned. Elendig sirkulasjon.
Vekta: Har holdt seg på 83 kilo hele veien, dvs ca 15 for mye. Vektøkningen stoppet da jeg begynte på Levaxin, men jeg har ikke gått ned en eneste lusen kilo.
Tretthet: Stort søvnbehov og fysisk lite styrke og utholdenhet.
PMS og pyton menstruasjoner, generelt elendig form da.
Hodet og psyken: Brainfog (har blitt noe lettere, men er der enda), dårlig hukommelse, depresjonsanfall, konsentrasjonsproblemer, uforståenhet...

Symptomer jeg har blitt kvitt:
Høylytt snorking.
Håravfall.
Alle mine pollenallergier har blitt merkbart bedre.
Angstanfall.
- HURRA! (Man skal telle sine gleder!)

Men, akk! Det blir seint Må sove nå. Hvis jeg får det til. Fortsetter muligens i morgen.
Hilma