Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
Tråd: Liothyronin ???
-
13-09-08, 23:03 #1
Liothyronin ???
Hei !
Endokrinologen jeg går til vil prøve ut Lio....hvordan dette nå skrives eller heter,(T3 ) på meg.
Kan noen gi en enkel grei forklaring på hvordan dette virker, hvilke bivirkninger jeg kan forvente meg osv.
Har problemer med den nye "innfatningen" forumet har fått, klarer rett og slett ikke å finne ting.
Dette lodne hodet mitt takler ikke lett nye ting. Vær så snill å ikke flytt det, for da vil jeg få problemer med
å finne svarene jeg håper på å få. Jeg lever virkelig opp til "navnet" mitt.
Høst-hilsen
-
13-09-08, 23:32 #2
Re: Lio ???
Hei!
Jeg begynte med Lio for fire dager siden. Tar 2 x 5 mcg pr dag - legen ville ha meg på 20 mcg pr dag, men jeg velger å ta det gradvis - er helt hysterisk redd for å bli overmedisinert.
Hvordan den virker i kroppen? Sjekk n'Finns svar til meg under temaet "Liothyronin-historier".
Min erfaring som fersk bruker: Noe lettere humør - jevnt over bedre sinnsstemning rett og slett. Eller kanskje det er den berømte placebo-effekten? Noen dramatisk forskjell er det dog ikke - foreløpig. Har merket et slags press på hodet de siste dagene, men om det har noe med Lio å gjøre vet jeg ikke.
Bare prøv - funker det ikke er det jo bare å slutte. De fleste sier det er i toppetasjen endringen merkes best - og skjer det blir jeg bare superhappy
. Men så er det jo også de som ikke merker noen endring i det hele tatt. Det er i grunnen bare en måte å finne det ut på - lykke til!
-
13-09-08, 23:49 #3
Re: Lio ??? Trio ??
Hei Berit !
Tror det må være for sent på natta for meg jeg. Er det Lio eller er det Trijod.... det heter. Det er i alle fall ikke det Finn tar. Håper jeg ikke har laget kluss her nå da.
-
14-09-08, 10:05 #4
Re: Lio ???
Jeg bruker jo Armour, som er biter av en grisekjertel.......
Den inneholder jo alt kjertelen lager, og det er jo en enkel filosofi at man blir hva man spiser.
Stoffskiftehormoner har navn etter hvor mange jodatomer de har.
Stoffskiftehormonet heter Trijodin eller Trijodthyronin. Tri for 3stk jodatomer.
Det T3-produktet som har markedsføringstillatelse i Norge bruker handlesnavnet Liothyronin, og produseres Nycomed Pharma A/S, som nok trives godt som monopolist.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Liothyronin ?
Av Nora2 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 21-06-11, 12:16 -
Liothyronin
Av Tyra i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 10Siste melding: 12-06-08, 12:00 -
FT3 og Liothyronin!!
Av Nett i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 3Siste melding: 24-09-06, 23:27 -
Liothyronin
Av gjest i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 3Siste melding: 11-05-05, 23:03 -
Liothyronin
Av Alani i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 4Siste melding: 06-05-05, 10:48
Svar med sitat
Bokmerker