Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
Tråd: vanvittig angst...
Hybrid View
-
02-09-08, 23:53 #1
Re: vanvittig angst...
Jeg er er i samme situasjon som deg når det gjelder angsten. Kan plutselig bare få slike anfall. Dette hender veldig ofte som du sier, i butikken. Jeg sliter noe sinnsykt med å gå i kjøpesentre da jeg vet at det er langt til nærmeste utgang. Føler meg ofte veldig innesperret, og får følelsen av at jeg kommer til å besvime eller kaste opp, blir helt lammet i kroppen og vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg...og da må jeg bare UT! Har ikke erfaring med angst i tuneller, men jeg kan tenke meg at det føles ganske likt. Har gått til psykolog og har lært meg hvordan jeg skal takle slike episoder. På det verste var angsten min så "gal" at den hindret meg å gå ut i det hele tatt. For å klare å overleve i butikkene prøver jeg å fokusere på andre ting, trekke pusten dypt inn og ut, og puste med magen. Hvis det blir altfor vanskelig(gjerlder særlig i kjøpesentre), pleier jeg å finne meg et rolig sted å sette meg ned å slappe av og fokusere på andre ting. Det hjelper!
Er ikke helt inni hvordan man kan forklare angsten utifra målingene på blodprøvene og slikt - det er det sikker andre her inne som har mer peiling på enn meg - men angst og depresjon følger ofte med lavt stoffskifte så det er hvertfall ikke unormalt å ha det slik som du/vi har det.
Lykke til!

Svar med sitat
Bokmerker