Min kamp for at få Thyroid UPS er i dag tilsyneladende lykkes. Via tysk apoteker og recept fra egen endokrinolog! Desværre havde lægen kun bestilt 60 mcg, men det er ihvertfald en begyndelse
Kontaktede straks kommunen i dag, for at informere min sagsbehandler om, at jeg snart starter på ny stofskiftemedicin - gav samtidig udtryk for, at hvis ikke fænomenet TERM fandtes, var jeg mere end villig til at få "udelukket en psykiatrisk grundsygdom" - som hun påpejede! Jeg gjorde hende opmærksom på, at hypothyrose ofte kunne give depressive og andre mentale problemer. At det ville en psykiater vel normalt have in mente - men selvfølgelig ikke, når et stofskifte anses for velreguleret. Det samme gælde kommunens lægekonsulent (som skal vurdere min sag). Hans udgangspunkt vil uanset være det sammen - et medicinsk (med Eltroxin - T4) velreguleret stofskifte. Sagsbehandleren havde netop modtaget mine stofskiftetal fra endo.´en. (hun havde trods gentagne forespørgelser gennem flere måneder ikke modtaget mine blodprøveresultater og journal ang. stofskiftet fra min faste læge og endo.) Som sagt - de understøtter ikke min forklaring om , at jeg ikke mener mit stofskifte er på plads ("tallene lægger pænt indenfor normal området" som endo.´en siger) og at det er hypothyrose, der giver vekslende periode med: træthed og uden energi, uklar tankegang og syn (konfus), sovende hænde og fødder, meget dårlig fungerende fordøjelse, generet af forstyrrende lyde, forringet smag og lugtesans, defekt thermostat (intolerant overfor kulde og varme). I det store og hele i flg. TERM model inbegrebet af somatisering og funktionelle lidelser!
Sammen med Armour vil jeg kæmpe for at få kommunen og sagsbehandlere ud af mit liv!!
Jeg vil slutte herfra, inden nogen for alvor mistænker mig for at bruge denne tråd som dagbog.
Håber (i vores levetid) den dag trods alt kommer, da nogen i den medicinske verden vil interessere sig for "uhelbredt hypothyrose trods behandling"og ikke mindst at symptomerne ofte starter ved "subklinisk hypothyrose" (mener jeg en begyndende hypothyrose hedder) - altså at mange lider af hypothyrosesymptomer i op til år før det viser sig i en blodprøve - stofskifteprøve!!!Optimalt ville det selvfølgelig være, hos os hvor grunden til hypothyrose er Hashimotos (inflamation i skjoldbruskkirtlen) - at denne kunne diagnosticeres og helbredes!!!