Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
-
07-08-08, 13:38 #1
Morgen ok - formiddag dårlig - kveld god
Har autoimun hypoterose og tar 150 microgram levaxin dagen. Tar pillene om morgenen ca. 30 minutter før "frokost" (blir fort bare en banan og evt. en god morgen, for det er det eneste jeg orker). Ellers er morgenene ok, bortsett fra at synet er "skeivt".
Men sånn utpå formiddagen, gjerne rundt klokka 12 blir jeg dritslapp - nesten ute av stand til å holde meg våken. Har også store problemer med det som jeg har sett andre her kalle "brainfog". Spiser en helt ok lunsj med 4 brødskiver, uten at det hjelper.
Senere, etter middag pluss ca. 1 time er formen som regel glimrende - og holder seg som regel til jeg legger meg.
Noen gode triks for å holde formen hele dagen? Noen spesiell grunn til at formiddagen er trøbblete mens ettermiddagen er fin? Må jeg evt. tvinge i meg en større frokost og øke lunsjen?
L.For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
10-08-08, 07:48 #2
aner ikke, men jeg har det også sånn ......
-
10-08-08, 13:22 #3
De gangene jeg blir slapp, skjer det også på samme tid. Omkring kl 12 -13 og er helt pigg ettermiddag eller tidlig kveld.
-
10-08-08, 19:47 #4
leste noe om det her inne et sted, husker det var en forklaring ... men husker jo ingenting lenger ...
-
10-08-08, 23:24 #5Hildemor Gjest
Det er mange som sliter med å få i seg frokost. Jeg tror du kan ha nytte av og prøve å få i deg et lite måltid mellom frokost og lunsj i og med at frokosten din er såpass sparsom. Jeg har blitt i mye bedre form etter at jeg forstod hvor viktig det er for meg å spise ofte nok, ikke mye til hvert måltid. Mellommåltidet kan være et 1/2 knekkebrød og et glass melk/biola e.l eller en brødskive med godt pålegg og en gulrot og et glass juice feks. Vel kort sagt noe du liker, som er næringsrikt.
Det betyr kanskje at du kommer til å spise litt mindre til lunsj - men det som betyr noe i hvertfall for meg er hvor ofte jeg spiser og ikke hvor mye
Du kan jo prøve og se om det hjelper deg også
Svar med sitat
Bokmerker