Viser søkeresultater 1 til 10 av 27

Hybrid View

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av ayla
    Hvor får andre danskere deres grisethyroxin (det er mig en gåde) - er der nogen der kender en troværdig netadr. danskere kan købe på??? Er der virkelig danskere, der har fået lægen til at udskrive recept ??? - og køber de/I på danske apoteker.
    Så, så... man kan nu engang ikke både blæse og have mel i munden. Dvs. man kan ikke både forvente og forlange - i Danmark - blot fordi man har ret og har fundet et lægemiddel der fungerer. Det skal de danske endokrinologer nok får sat stopper for. Enten finder man sig i Eltroxin og hvis den ikke virker - er man hypokonder. Slut! Finale!

Forskellen mellem Danmark og Norge er, at i Norge kan du få recept og købe lægemidlet på apoteket. Kan ske at ikke alle læger udskriver recepten. Kan ske at ikke alle apoteker sælger lægemidlet. Men hovedsagen er at man kan få fat i det. Punktum.

I Danmark kender 99,9% endokrinologer IKKE til lægemidlet og den resterende 0,1% tror, at det er et alternativt hokus pokus dvs. et eller andet urtekram. De aner ikke en hujende fis om forhistorien og om at Thyroid USP er et gammelt lægemiddel, der var brugt med succes FØR Synthroids producenter har snydt dem til en godkendelse med reference til netop.... Thyroid USP og siden har der været en ustandselig kamp for at fortrænge Thyroid USP væk... og det må siges, at det er lykkedes til UG i Danmark. Operationen lykkedes - patienten døde.

Hvis man som dansker vil noget andet end det ubrugelige Eltroxin - må man søge alternative veje og disse er at skaffe sig en mellemmand UDENFOR EU eller man taget en tur til USA hvert andet år, for at hente forsyninger. For Thyroid USP er IKKE forbudt og er IKKE en overtrædelse af nogen love at anvende det til sig selv.

Hvis du havde gjort brug af søgefunktionen på søgeordet WESTHROID - ville du finde en del hits på ordet, bl.a. her https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=5370 - hvor jeg netop informerer, hvordan jeg fik fat i midlet. Fremover er det familien, der skal stå for forsyninger, idet der er nogen, der rejser til USA to gange om året i embedets medfør. Sådan bliver det løst for mig og jeg er ked af, at jeg kan ikke fortælle om en nemmere måde.

Hvis man på mirakuløs vis kunne overtale en læge til at udskrive er recept, kunne denne recept nok realiseres i Tyskland. Nora har vist skrevet om et apotek i Flensburg (?), hvor man kunne modtage fra med post.... men jeg ved (husker) ikke nok om det. Mit projekt strandede på, at jeg opgav at undervise læger i Thyroid USP (for at få dem til at udskrive recepten) idet inden de fattede pointen, var jeg nok blevet for længst død og begravet.

Jeg har også hørt om velhavende danskere, der har i sinde rejse til Balderklinikken i Norge et par gange om året, købe sin medicin i Norge og så hjem til Danmark igen. Om det stemmer eller ikke, ved jeg ikke, men det er helt sikkert, at folk bliver ekstremt kreative når de kommer i nød, speciel dem, der har penge nok.

Noget andet er, at når man er gået længe med et for lavt stofskifte, begynder ens binyrer at sætte ud og før disse er reguleret op igen - vil hverken Eltroxin eller Thyroid USP virke godt nok. Så måske skulle du starte med at få dine binyrer undersøgt - ved spytprøver, idet almindelig blodprøve på cortisol, man afgiver på et lægelaboratorie er værdiløs, medmindre den bliver udtaget før man er oppe af sengen om morgenen og mindst en gang til samme dag - 12 timer senere. Mig bekendt, skal man i Danmark være indlagt på et hospital, for at få denne prøve udført på den RIGTIGE måde. Du kan læse om de vigtige binyrer her: http://binyretraethedadrenalfatigue.blogspot.com/ og her: http://www.xlpluss.no/thyroforum/viewto ... ht=binyrer

Held og lykke
    Sist endret av Admin; 17-03-09 kl 16:11 Begrunnelse: "Dødt" link udskiftet med nyt.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Lignende tråder

1. Anisa fra Danmark :-)
    Av Anisa i forumet Presentasjoner
    Svar: 48
    Siste melding: 19-04-15, 17:42
  2. En Hashi's fra Danmark
    Av bellebellen i forumet Presentasjoner
    Svar: 21
    Siste melding: 26-01-11, 15:43
  3. Hejsa her fra danmark
    Av lilli i forumet Presentasjoner
    Svar: 1