Side 1 av 3 123 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 27
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Nordjylland, Danmark
    Meldinger
    37

Standard Invasion fra Danmark - Armour

Hej

Så kom jeg på banen, efter at have smug kigget i meget lang tid! Jeg advarer om, jeg fumler mig frem med hensyn til de funktioner og teknikker, der er herinde. Det er nok mine genereller internetfærdigheder, der er for dårlige, for jeg synes da, jeg forstår rimeligt godt norsk. MEN det, der virkelig har holdt mig tilbage, er den ekspertise indenfor kroppens fysik og biologi, der er herinde, og jeg bliver ofte helt svedt af bare at prøve at forstå, mange af I andres viden og forklaringer! Det er dog positivt ment, og jeg får dog oftest en fornemmelse af betydningen heraf.
    Denæst, var det ikke for forumet "Overgangsalder.dk", med de mange artikler og henvisninger Tyra her har sat op (det var via Tyras henvisninger, jeg fandt Sonjas Stofskifteforum) og Sonjas Stofskifteforum, ved jeg ikke, hvordan det var gået for mig! (Har mange gange grædt ned i tastaturet af lettelse). Alle de symptomer og problemer jeg har haft de senere år, har jeg alle stødt på, på disse forums, men aldrig mødt accept eller andekendelse for hos lægen og endokrinolgogen - hverken værende p.g.a hypotyhrose eller andre årsager. Jo, mine læger har hentyder årsager. De selv sammen årsager, som jeg har læst herinde på netten, næsten alle stofskiftepatienter, der ikke føler sig helbredt på medcinen lægerne udlevere, stadig får stukket i hovedet! At så må det skyldes psyken og naturlige aldersmæssige forandringer! Dette ville man jo ende med at tro på i sin afmagt overfor lægen på trods af sin mavefornemmelse, hvis ikke det var for Sonjas Stofskifteforum og Overgangsalder.dk (samt netdoktor.dk)!!!

Nu løber følelserne helt af med mig og jeg glemmer mit spørgsmål, så jeg præsentere lige kort mig selv i stedet, og skriver nyt indlæg med spørgsmål!
    Jeg er 45 år. Fik opereret lille knude væk 1999 p.g.a. følelsen af ikke at kunne få luft. Der blev fundet thyreodit i det fjernede væv. Opsøgte endokrinolog i 2005 p.g.a. dødelig træthed, og fik forsøgsvis Eltroxin (Levaxin). Forsøgsvis, fordi endo. ikke mente min træthed stammede fra stofskiftet, da tallene var ok!! Nu er jeg på 100 mcg. Eltroxin, og har selv konstanteret, at jeg må have Hashimotos, der har ført til hypothyreose! Det er først for alvor her i 2008 jeg har fået min energi og hjerne (nogenlunde konstant) tilbage, men føler slet ikke min krop er i balance. Føler det nærmer som det er et andet stadie af "sygdommen". Spurgte min endo. om bedringen m.h.t trætheden her efter et par år på Eltroxin, kunne skyldes at kroppen skulle bruge tid til at restitutere sig! Svaret var at det højest kunne tage et par mdr.!
    Jeg har længe haft taget beslutningen mig at gå over til Armour.....!

Mange hilsener fra Danmark
    Ayla

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Det er nok desverre kjente problemer her på Sonja det du forteller ayla.
    For å få en slutt på denne behandling var det en som foreslo at endokrinologer skulle tvinges til å gå på thyrostatika.
    En måned var kanskje nok ?

Alle er velkommen her har du sikkert sett - og man kan spørre om alt.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Akershus/Telemark
    Alder
    50
    Meldinger
    539

Standard

Hej Ayla,

Når jeg fikk min diagnose fra en Nederlandsk internist/natur lege (Var professor på John Hopkins Hospital i Baltimore i 7 år), så fikk jeg vite at det kunne ta mellom 2 til 3 år før jeg ble kvitt en del symptomer. Det kunne til og med være seg slik at jeg aldri ble kvitt en del av dem.

Så nei, det tar ikke bare noen måneder. I dag er jeg 3.5 år videre inn i behandling. Ting er bedre, men ikke topp!

Så jeg stoler mer på denne legen enn leger som uttaler seg om ting de ikke vet noe om. (Altså, ting som jeg opplever, som de selv aldri har opplevd, men kun synser om).

Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Nordjylland, Danmark
    Meldinger
    37

Standard

Tak n`Finn og sivcath for jeres svar. Det er virkelig et forum man føler sig tilpas på - om man kun kigger eller deltager

n`Finn - thyrostatika Jeg tror, jeg vil byde min endo. på en kop kaffe og komme en tablet i bag hans ryg!

Sivcath - ja, jeg har ihvetfald mere og mere mistet respekten for mine læger, i takt med hvor tydeligt det er blevet for mig, at de tager fejl, og ikke mindst at de hårnakket holder på deres. De bruger deres energi på standart behandlinger og er ikke det mindste interesseret og nysgerrige! Jeg sendte på et tidspunkt et brev (i desperation over aldrig at få sagt alt, hvad jeg havde på hjertet, når jeg var der, b.la. havde vi aldrig snakket "symptomer")og nogle udskrift fra nettet (til at dokumentere mine oplevelser af "sygdommen") til min endo., der b.la. også omhandlede Armour! Og jeg nævnte Armour i selve brevet - hvad det var, og at jeg var ved at undesøge det yderligere. Alligevel vidste han ikke, hvad jeg talte om, da jeg ved mit sidste besøg hos ham nævnte, at jeg gerne ville gå over til Armour! Han ville dog gerne give mig en recept, hvis det var registreret og godkendt i EU.

Ang. "grisethyroxin"/ Armour!

Trods alt det stof, der findes om Armour på nettet og her på forumet, kan jeg alligevel ikke finde svar på, hvordan jeg i praksis anskaffer mig Armour - hvordan hænger det hele sammen

Jeg er kommet frem til, at det ikke er lovligt at indføre Armour fra USA til Danmark (i hvert fald som privatperson) og vil blive konfiskeret i tolden.
    At det kan købes i EU med recept. Men hvordan foregår det helt konkret med recepten - kan den sendes...måske over nettet??

I kan åbenbart købe Armour med recept på apotekeret i Norge. Det kan man -efter hvad jeg har undersøgt- ikke i Danmark. Jeg spurgte på apotekeret.

Jeg har læst her på forumet, at nogle nordmænd alligevel hellere køber Armour, Westhroid eller lign. mærker på nettet, og som jeg har forstået det, mest i England. - Men hvordan? Kræver det da netop ikke en recept, når I køber over nettet f.eks. på www.antiaging.com ???

(og hvad vil det sige at Western har fået Nature-throid godkendt i EU? Armour og andre ""grisethyroxin" mærker kan jo alligevel skaffes i EU, selvom b.la. Forest og andre ikke har fået deres thyroxin godkendt i EU)

Som I ser, ved jeg noget og ingenting. Det vigtigste for mig er at få et troværdigt produkt. Det er selvfølgelig også bedst det foregår lovligt, men det betyder mindre for mig - dog er det skønnest at vide det, hvis man "bryder loven"!

Jeg har ledt, undersøgt, spurgt i timevis - så hvis nogen kunne hjælpe mig til at gennemskue mine sidste bryderier, så jeg kan få købt noget Armour/"grisethyroxin", vil jeg være meget taknemmelig!!!!!!!

Mange hilsener

Ayla

baremei Gjest

Standard

Her i Norge må man få Armour på en spesiell resept, som kalles registreringsfritak. Det er en resept som brukes til medisiner som ikke markedsføres i Norge.
    Altså hvor produsentene ikke har markedsføringstillatelse, det koster mange, mange penger å få det, markedet i Norge er for lite for ganske mange medisiner, salget er ikke stort nok til at det lønner seg for produsentene å søke.

Man får resepten hos legen, leverer den til apoteket og de bestiller medisinen. Armour pleier å være på lager hos grossisten, det tar vanligvis fra 1-14 dager å få den. Jeg har aldri ventet mer enn 3 dager.

Skjemaet som brukes her i landet kan du finne her:
    http://www.legemiddelsiden.no/skjemaer/ ... skjema.htm

Så her handler det mest om å få legen til å fylle ut skjemaet...

Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Nordjylland, Danmark
    Meldinger
    37

Standard

baremei og n`Finn, tusind tak for svar . Jeg vil ta´ fat i min læge, og se hvad han siger til at hjælpe mig!

n`Finn - At bestille Armour på nettet er stadig noget af en jungle for mig. Det tager noget tid før "tiøren falder for mig"! Selvom jeg vil se, om min læge vil hjælpe mig, kunne det være rart, at kunne gennemskue nethandlen! "Viden er som bekendt magt" Og det er jo desværre ikke usandsynligt, lægen alligevel "stiller sig på bagbenene"!
    Så, på trods af alle de oplysninger, du har givet mig om Armour, er jeg nød til at spørge igen!
    Nogle af de links du henviser til, er det ikke amerikanske hjemmersider, som betyder at forsendelsen netop vil være fra USA??????
    -Og hvad med recept (ved ikke om det hedder det samme på norsk!). Skal man ikke bruge recept fra lægen, når man køber Armour over nettet??????

Thyreostatika (så havde jeg forstået det korrekt - hvad det var) :idea: og det var også det, jeg mente, som ville være fristende at putte i min læges kaffe, når han vendte ryggen til!!

Sommerhilsen fra et varmt Danmark (27 grader C)
    Ayla

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Jo, det er nok helst som du frygter ayla - legen komer til å sette seg på bakbeina, det er garantert !
    Er dette foresten din nettside ? http://www.aylar.no/
    HIHI
    Armour og dess like er din bestemors thyroxin, laget av en bit gris, og var i bruk til en bit etter 1970.
    Da hadde medisinindustrien funnet en måte å fremstille ett av kjertelens produkter - T4 molekylet kunstig. Og de ville jo tjene penger på dette og brukte enorme resurser på å overbevise legene om at dette var den nye tid og det gamle var bare forbi !
    Og det ble den - meget hurtig. En av de hurtigste inn/ut fasinger i medisinhistorien skjedde fordi legene trodde på prosjektet. De gikk god for det hele og fikk myndighetene til å tro at "det var det samme som det gamle, bare bedre" - så de har ikke engang sin godkjenning iorden !
    Den er godtatt fordi alle andre har gjort det.........

Nettbutikker handler ofte i dollar, men forsendelses stedet ofte er fra avdelinger i andre land. Resept trenger man ikke, du kan kjøpe atskillig værre sager enn litt grisekjøtt uten resept.......

Og resept ? Legene anerkjenner jo ikke produktet som er legemiddel - så det er det vel også noe hult at de samme gamle drenge gjerne vil erlegge det med reseptplikt ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Hvis dere blar og leter litt her i forumet, så er grisetyroxin registrert og markedsført i Danmark, Glostrup apotek lager den i tablettform.
    Det betyr også tilfeldigvis at vi kan bestille det sendt i posten fra danmark med vanlig hvit resept fra norsk lege....men ingen jeg vet om har gjort det.
    Det erbare i halvgrains styrke og derfor ganske dyrt.
    Noen her på bjerget kjøper det på nett for det er billigere da, for 2-grains tabletter er billigere hvis man bruker noe som er delelig med det. De kan ogå splittes i to eller fire uten problemer.

Forest har ingen markedsføringsrettigheter utenfor USA og kommer ikke til å registre sin Thyroid (navnet er Tyroid USP, derfor finner legen ikke noe, det heter ikke Armour) her.
    Kaniadisk/belgiske Erfa skal registrere sin Thyroid i Europa. Jeg hart også fra innsiden.
    Western har registrert sin Thyroid (Nature-throid) noen år siden. Men ikke i små land som Norge.
    I Belgia og tyskland får man Thyroid på vanlig resept. Det fins egne apotek som ordner med mer sjeldne medisiner der om rutine. Her heter alt søknad om reistreringsfritak og sånt, som høres mer skummelt ut.

Altså, bla litt her og jeg har postet masse om dette her før.
    Og det hollandske Thyreoïdum kommer nettoppp fra Biofac på Amager. mange apotek lager kapsler med Thyreoïdum til de hollandske pasientene og prisen er ca 13 euro for 100 kapsler.
    Glostrup apotek tar over 360 kr for 100 tabletter på 30 mg.

nora

Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Nordjylland, Danmark
    Meldinger
    37

Standard

N`Finn og nora - mange tak for svar. Min pc har stået i fred i saunalign. temperaturer, den seneste tid!

Nej n`Finn www.aylar.no er "desværre" ikke min!

Nej nora, Glostrup laver ikke grisetyroxin mere - eller d.v.s. de stopper til nov. Jeg talte med dem i telefon. Det var for dyrt for dem at producere, da de solgte for lidt. (Jeg fik desværre ikke sagt, at de skulle producere højere dosis til lavere pris, hvis de ville sælge!!)

Mange af I nordmænd køber på nettet i stedet via læge og apoteker - er det fordi, det er billigere (eller også - "læger på bagben")?

Og hvordan kan Armour sælges gennem apotekeret i EU lande (og selvfølgelig i lande udenfor EU) - hvordan kan lande udenfor EU købe Armour på nettet, når det hverken er registreret eller godkendt til at blive solgt i EU og i det hele taget ikke udenfor USA. Det kan både fåes og ikke fåes udenfor USA - hvordan hænger det sammen

N`Finn, jeg ville gerne købe Armour eller Westhroid, som er Thyroid UPS, ihvertfald vil jeg kun købe en medicin, der har en vis anerkendelse og som jeg har tiltro til. Men jeg ved ikke.....de netsider du henviser til - er de sikker, at handle med, hvis man kan finde nogen, der sælger Thyroid UPS - for www.antiaging-system.com vil jo (hvordan det end hænge sammen) ikke sælge Armour til Danmark og de sælger, så vidt jeg kan se ikke Westhroid.

Nora, selvom jeg synes, det går ok med det norske, mister jeg vist alligevel noget forståelse undervejs! Hvordan skal dette forståes?: "her heter alt søknad om registreringsfritak og sånt, som høres mer skummelt ut."

Hvor får andre danskere deres grisethyroxin (det er mig en gåde) - er der nogen der kender en troværdig netadr. danskere kan købe på??? Er der virkelig danskere, der har fået lægen til at udskrive recept ??? - og køber de/I på danske apoteker.

Tak, endnu engang tak til I, der bruger kostbar tid på at svare og øse ud af jeres viden og forståelse af "syndromet" hypothyrose m.m.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Hei Ayla.
    Først : En markedstillatelse koster penger, mye penger. For små land som våre vurderes jo lønnsomheten av en bedrift som skal selge.
    Så vet de også, at vi har lovforordninger som gjør at de allikevel selger sine produkter.
    Den loven heter "lov om registreringsfritak" I Norge, og er i bruk hver time døgnet rundt.
    Og hvis man har en resept så er man likestillet andre pasienter.

For mitt vedkommende vurderer jeg ordningen både omstendelig og jeg føler meg på en måte som at jeg skal stå med lua i hånda og takke for at jeg får en tillatelse til å kjøpe en medisin jeg er fullstendig livsavhengiog av - og skulle betale for den selv, som jo andre sykdomsgrupper ikke skal !
    De kan "rende mig i r....) ( Ja, jeg kan alle banneordne også.....)

Men det er altså min private vurdering - andre har, heldigvis, sin egen.

Jeg mener jeg har sett posteringer her, som beretter om Danske pasienter som får Armour på sitt apotek.
    Så det finnes leger som velvillig behandler pasienten etter dennes symptomer og behov - og ikke noe annet........

Side 1 av 3 123 Siste

Lignende tråder

1. Anisa fra Danmark :-)
    Av Anisa i forumet Presentasjoner
    Svar: 48
    Siste melding: 19-04-15, 17:42
  2. En Hashi's fra Danmark
    Av bellebellen i forumet Presentasjoner
    Svar: 21
    Siste melding: 26-01-11, 15:43
  3. Hejsa her fra danmark
    Av lilli i forumet Presentasjoner