Hej

Så kom jeg på banen, efter at have smug kigget i meget lang tid! Jeg advarer om, jeg fumler mig frem med hensyn til de funktioner og teknikker, der er herinde. Det er nok mine genereller internetfærdigheder, der er for dårlige, for jeg synes da, jeg forstår rimeligt godt norsk. MEN det, der virkelig har holdt mig tilbage, er den ekspertise indenfor kroppens fysik og biologi, der er herinde, og jeg bliver ofte helt svedt af bare at prøve at forstå, mange af I andres viden og forklaringer! Det er dog positivt ment, og jeg får dog oftest en fornemmelse af betydningen heraf.
Denæst, var det ikke for forumet "Overgangsalder.dk", med de mange artikler og henvisninger Tyra her har sat op (det var via Tyras henvisninger, jeg fandt Sonjas Stofskifteforum) og Sonjas Stofskifteforum, ved jeg ikke, hvordan det var gået for mig! (Har mange gange grædt ned i tastaturet af lettelse). Alle de symptomer og problemer jeg har haft de senere år, har jeg alle stødt på, på disse forums, men aldrig mødt accept eller andekendelse for hos lægen og endokrinolgogen - hverken værende p.g.a hypotyhrose eller andre årsager. Jo, mine læger har hentyder årsager. De selv sammen årsager, som jeg har læst herinde på netten, næsten alle stofskiftepatienter, der ikke føler sig helbredt på medcinen lægerne udlevere, stadig får stukket i hovedet! At så må det skyldes psyken og naturlige aldersmæssige forandringer! Dette ville man jo ende med at tro på i sin afmagt overfor lægen på trods af sin mavefornemmelse, hvis ikke det var for Sonjas Stofskifteforum og Overgangsalder.dk (samt netdoktor.dk)!!!

Nu løber følelserne helt af med mig og jeg glemmer mit spørgsmål, så jeg præsentere lige kort mig selv i stedet, og skriver nyt indlæg med spørgsmål!
Jeg er 45 år. Fik opereret lille knude væk 1999 p.g.a. følelsen af ikke at kunne få luft. Der blev fundet thyreodit i det fjernede væv. Opsøgte endokrinolog i 2005 p.g.a. dødelig træthed, og fik forsøgsvis Eltroxin (Levaxin). Forsøgsvis, fordi endo. ikke mente min træthed stammede fra stofskiftet, da tallene var ok!! Nu er jeg på 100 mcg. Eltroxin, og har selv konstanteret, at jeg må have Hashimotos, der har ført til hypothyreose! Det er først for alvor her i 2008 jeg har fået min energi og hjerne (nogenlunde konstant) tilbage, men føler slet ikke min krop er i balance. Føler det nærmer som det er et andet stadie af "sygdommen". Spurgte min endo. om bedringen m.h.t trætheden her efter et par år på Eltroxin, kunne skyldes at kroppen skulle bruge tid til at restitutere sig! Svaret var at det højest kunne tage et par mdr.!
Jeg har længe haft taget beslutningen mig at gå over til Armour.....!

Mange hilsener fra Danmark
Ayla