Jeg er helt avhengig av Apotekets Tablettdeler til mitt bruk. Den er blå og det står ServoMed på den. Den deler alle tabletter i 2 eller 4 deler.
2Grains styrke er billigst så jeg deler denne til passe doser og legger ut en uke av gangen i en eske med 7 rom i - også Apotekervare.

1Grain er fint til å starte med, men det er relativt vanlig å komme raskt opp i over 2 Grain. Man reagerer helt anderledes på denne, og følsomheten kan både virke lavere og høyere tror jeg.
Et tips er å fornye til 2Grains resept så du har igjen noen 1Grains. Disse er nødvendige om du trenger doser som ender på kvarte Grains.

Det er også relativt vanlig at leger doserer for lavt og for forsiktig i starten.
Det er nesten alltid slik at de som begynner med Armour går over fra Levaxin, og ikke før at denne har ødelagt en fullstendig.
Om det er dette som er tilfelle med deg, så vil jeg bare tipse om at du jo har masse Levaxin i deg og den har en halveringstid på en uke.
Etter mitt syn bør man ta hensyn til dette når det gjelder de som går over fra Levaxin til Armour.
Gå inn for å erstatte den Levaxin som forsvinner fra kroppen med Armour og øk derfor dosen med en halv grain hver uke de første 3 ukene. Da har man en såpass dose at en ikke behøver å gå helt i kjelleren, og man kan vente på kroppens signaler om at man trenger å øke dosen uten å lide for mye.

Herfra og oppover er det vanlig å øke med 15mG og en bør nok holde ut en måneds tid for liksom å få tid til å kjenne virknigen.
Når dosen er oppe i over 2,5Grain/dag bør en vente lenger.
Omtrent slik sies det iallfall.

Min egen erfaring er litt anderledes :
Jeg fikk en "nedtur" etter et år, og da måtte jeg bare øke og øke og var oppe i 5Grain i nesten hele fjoråret.
Så ved årsskiftet var det plutselig for mye og nå er jeg på 3Grain og det virker som det er rikelig.
Det var det ikke før jeg økte, så det virker som at økningen var nødvendig for å sette igang noe som hadde ligge brakk ........
Og når det først er satt igang kan en klare seg med mindre for å holde det gående.
Dette kan jo være meget personlig, men jeg ville bare nevne det.