Side 3 av 3 Først 123
Viser søkeresultater 21 til 25 av 25
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Her på forumet skriver alle med sine fingre - og godtar det som kommer.

Ellers har du sikkert rett i dine antagelser, jeg synes nå komunikasjon skal være åpen - om alt.
    Særlig i helsespørsmål og vurderinger legen og andre impliserte gjør av deg.
    Tidligere har de kjørt over deg med bransjesjargongen når de ikke ville at du skulle forstå - den tia er over.
    Nå kan vi google ......
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    81
    Meldinger
    2,323

Exclamation Sv: Armour Thyorid - omregning av dosering fra Levaxin

Sitat Opprinnelig skrevet av Gitte Vis post
    I siste nummer av Thyra står det en artikkel om Armour Thyroid og Lars Omdal har laget en egen veiledning for leger om bruken av Armour for NTF (Norsk Thyreoideaforbund). Pasienter som ønker å prøve Armour kan derfor be NTF om å oversende veiledningen til legen.
    Sitat Opprinnelig skrevet av bethen Vis post
    Fatlegen min har fått en veileder fra NTF som er skrevet av dr. Omdal på Balderklinikken. Hun hadde bare satt den i hytta, men hun har den i alle fall. Jeg får insistere på at hun leser den eller be om å få den.
    Sitat Opprinnelig skrevet av Hansen Vis post
    Veilederen er vel den famøse som foreningen skulle formidle legen uten at pasienten skulle få vite hva som sto i den - en praksis som fikk meg til å sprekke ......
    Sitat Opprinnelig skrevet av bethen Vis post
    Faslegen min er grei, veilederen er i hylla ja, og ikke på hytta. Hun får lese den neste gang, eller gi den til meg, syns jeg. Grunnen til at NTF ikke sender den til pasientene, er at de ikke vil at de skal starte med egenmedisinering.
    Denna "veileder" finns här: https://www.stofskifteforum.dk/showt...ll=1#post82583

I denna tråd: https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=6140 ("Armour Thyroid: Veiledning for leger")
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Medlem siden
    Oct 2013
    Sted
    Østfold
    Alder
    47
    Meldinger
    494

Standard Sv: Armour Thyorid - omregning av dosering fra Levaxin

Sitat Opprinnelig skrevet av Mod Vis post
    Denna "veileder" finns här: https://www.stofskifteforum.dk/showt...ll=1#post82583

I denna tråd: https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=6140 ("Armour Thyroid: Veiledning for leger")
    Nå har jeg lest hele tråden, og der var det mye interessant å lese.
    Men siden "veilederen" er så opphengt i å jevne ut T3/T4-forholdet slik at det ligner verdiene på syntetisk behandling, skulle jeg gjerne sett en bedre, mer oppdatert "veileder". Hvis denne gamle greia av LO er hva som fortsatt tilbys våre fastleger, tror jeg fortsatt mange av de fortsatt forholder seg skeptiske og kunnskapsløse ang NDT.
    Når jeg en gang får fastlegen til å skrive ut NDT, skal jeg i alle fall IKKE sørge for at han får denne "veilederen".

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    70
    Meldinger
    1,362

Sitat Opprinnelig skrevet av Bellis Vis post
    Nå har jeg lest hele tråden, og der var det mye interessant å lese.
    Men siden "veilederen" er så opphengt i å jevne ut T3/T4-forholdet slik at det ligner verdiene på syntetisk behandling, skulle jeg gjerne sett en bedre, mer oppdatert "veileder". Hvis denne gamle greia av LO er hva som fortsatt tilbys våre fastleger, tror jeg fortsatt mange av de fortsatt forholder seg skeptiske og kunnskapsløse ang NDT.
    Når jeg en gang får fastlegen til å skrive ut NDT, skal jeg i alle fall IKKE sørge for at han får denne "veilederen".
    Helt enig, Bellis, ikke vis denne til legen din.

Det er en skam at Omdal har den posisjonen har har når det gjelder kunnskap om stoffskiftet. Han står fram som fasiten på dette og gjør veien ekstra kronglete for de som er helt i startgropa og ikke vet det vi her inne vet

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Bellis, var jeg deg, ville jeg heller kontaktet legen på Erfa Thyroid direkte (henri.knafo alfakrøll erfa.net) og stilt ham spørsmål på engelsk. Han er hyggelig, og pleier å svare. Jeg tror det han svarer er mye mer verdifullt å ta med videre til legen, enn Omdals veiledning, som virker mer som en advarsel mot thyroid enn en veiledning.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Side 3 av 3 Først 123

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn