Viser søkeresultater 1 til 10 av 90
Threaded View
-
22-03-08, 08:19 #5
Ja, hvis jeg går ut ifra at referansområdet tl ft4 er sånn cirka 10-22 hos din lab.
Jeg hadde omtrent lignede tall, 10 på ft4 når referansområdet var 9-22 på Hormonlabben. Min TSH var 2,5 tatt om ettermiddagen (når den er halvparten fra morgenen)
Så jeg forlangte å prøve thyroxin på eget ansvar (printet ut en liten artikkel fra british medical journal om at pasienter med borderline prøver og symptomer kan gå på en prøveperiode med thyroxin) og merket straks at dette var det jeg manglet.
Var jo sliten hver ettermiddag og hadde konstant kalde føtter og hadde egentlig en masse andre symptomer på lista.
Uansett så ser din ft4 lav ut, og det er stoffskiftehormonet (egentlig forstadiet, og ft3 er selve hormonet men kroppen holder det høyt ved begynnende lavt stoffskifte så det er best å ikke få tatt det for da blir legen forvirret....) samt at din TSH er høy, over grensen på AHUS og Hormonlabben. Normal TSH er ganske tett ved 1.
Du har vel sjekket listen over symptomer?
det er en masse andre ting som blir avvikende ved lavt stoffskifte . Hormonet brukes i cellekjernen og cytoplasmail å lage diverse ting i cellen. derfor er det så viktig. Det tar også typisk opp til noen måneder å merke full effekt av medisinering, siden kroppen må reparere seg selv innenfra fra cellenivå.
Andre prøver man an se på at stoffskiftet er lav, kan være kolesterol, som er typisk forhøyet ved alvt stoffskifte, man kan ha noe lav blodprosent, høye levertall, karoten blir ikke dannet om nok til A-vitamin og man blir noe gul, og masse annet. Det fins lister på disse andre parametrene også.
nora
Lignende tråder
-
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 47Siste melding: 30-10-09, 20:53 -
uutoimmun variant av lavt stoffskifte uten utslag på antiTPO
Av mojavi i forumet Lavt stoffskifteSvar: 0Siste melding: 14-10-09, 19:31 -
stor skjoldbukskjertel uten stoffskifte
Av CRYSTAL i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 10Siste melding: 31-01-07, 17:10 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet TSHSvar: 13Siste melding: 27-10-06, 20:28

Svar med sitat
Bokmerker