Helt enig i hovedpoenget ditt anitab.
Om de har lest boka eller ikke skal jeg ikke ha noen oppfattning om - men de ga jo Thyraprisen til Per Egil Hegge i fjor.
En mann som neppe kan kalle rabiat i generelle vendinger.
Legestanden gikk nok likevel inn for den betegnelsen etterhvert som saken utviklet seg vil jeg tro.
Og får jeg lov å mene at han handlet meget fornuftig ? Sterkt og opposjonellt ja, men fornuftig i forhold til å få løst saken.
Av og til må man sparke fok på skinnleggen for å få dem ut av sine fastlåste posisjoner. Kanskje høyere opp også ......... (uhhh)
Det gav foreningen ham Thyraprisen for - og etter mitt syn er han en verdig kanditat.

Kanskje Thyra har ett og annet å lære ?
Jeg anbefaler å lese boke en gang til.......
Vel vitende om hvordan historien slutter kan man kanskje lære noe av de detaljer som førte til fremgang i saken, og hvorfor de var nødvendige.

Så er det oss da - vanlige slitera, som ikke har et kraftig media liggende klart for seg, som ikke har resurser til i gå i krig med mektige organisasjoner som går i skyttergravene.
Ville det hjelpe å ha en organisasjon i ryggen ?

Utvilsomt - men jeg tror ikke det tjener pasientenes sak at foreningen stryker folk i skyttergraver på ryggen.
Det er nok lurt av foreningen å spørre seg : "Hvor var vi, og hvorfor hjalp vi ikke til"?